نمازجمعه هفدهم مردادماه در شیراز و ۳۳ شهر فارس اقامه نمی‌شود

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نمازجمعه هفدهم امردادماه ۹۹ در شیراز و ۳۳ شهر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونا اقامه نمی‌شود. 

مطبوعات فارس/ حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان،  بیان داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳ شهرستان استان فارس و توابع آنها و در مجموع ۳۴ شهر، در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

وی، از شهرستان‌های شیراز، آباده، بوانات، مرودشت، کوار، کازرون، گراش، سروستان، زرقان، قیروکارزین، خنج، لامرد و خرامه باعنوان شهرستان با وضعیت قرمز یاد کرد.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: بر اساس نامه دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مقابله با کرونا، سایر شهرستان‌ها و شهرها شامل ۴۲ شهر در وضعیت سفید یا زرد قرار دارند و نماز جمعه در این شهرها با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان، از تمام نمازگزاران درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

بنا به آخرین آما اعلام شده در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز (پانزدهم امردادماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۱ مورد بستری شدند. با احتساب این تعداد، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ رسید، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

همچنین تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات