افزایش بیماران بستری در ‌ICUهای فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، پنجشنبه ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: براساس آخرین آمار، تا ظهر امروز تعداد بیماران بستری در بخش‌های ICU بیمارستان‌های فارس به ۹۰ نفر رسیده است. 

مطبوعات فارس/ دکتر سید روح‌الله حسینی با بیان اینکه مجموع بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان های استان فارس ۵۶۶ نفر است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا، در فارس فوت کردند و جمع جانباختگان این بیماری از ابتدا تاکنون به ۳۳۲۱ نفر رسیده است.

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۷۳ هزار و ۲۹۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۱۸۱ هزار و ۱۴۹ بیمار مثبت قطعی شده است.

حسینی گفت: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۵۲ هزار و ۹۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهار هزارو ۳۹۹ مورد مثبت بوده است.

او تعداد بیماران مثبت شناسایی شده در استان فارس را ۱۸۵ هزار و ۵۴۸ نفر اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه طی این مدت ۱۷۵ هزار و ۵۷۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضرور و عدم حضور در دورهمی های خانوادگی را جدی بگیرند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات