۲۶ وقف جدید به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در فارس ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: ۲۶ مورد وقف جدید در سال ۹۹ با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال شامل اراضی مسکونی ،مزروعی ،آپارتمان و مغازه در استان فارس ثبت شد.

مطبوعات فارس/ حجت الاسلام سید عباس موسوی چهارشنبه در نشست خبری افزود: تهیه بسته‌های معیشتی همراه با سایر نهادها و مردم در یکسال گذشته و از ابتدای شیوع کرونا توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس دنبال شده که تاکنون از محل موقافات فارس ۸۵ هزار و ۹۵۲ بسته معیشتی به ارزش ۳۴ میلیارد تومان در قالب طرح های سازمانی و برنامه های ستاد امور خیر استان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۰ نیز بسته‌های معیشتی تهیه خواهد شد و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت،گفت: از محل موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی مبلغ ۲ میلیارد تومان در ایام عید غدیر به حساب چهار هزار یتیم واریز شد.

موسوی ادامه داد: در سال جاری ۱۴۰ تبلت و لپ تاپ با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات فارس برای دانش آموزان تهیه شد و در اختیار آنها قرار گرفت و همچنین ۵۲۱ میلیون تومان نوشت افزار نیز از محل موقوفات تهیه‌ و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات شیراز ارزاق خام خریداری شد و در اختیار مراکز درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند گذاشته شد تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پخته و بین بیماران ،کادر درمانی و همراهان بیماران توزیع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه چهار کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه فارس راه اندازی شده گفت: ۱۶ کارگاه برای اشتغال نیازمندان و بکارگیری مددجویان در جوار بقاع متبرکه فارس راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع به تفکیک نیازمندی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی فارس،افزود: ۷۴ زندانی جرایم غیر عمد از محل درآمد موقوفات فارس با حدود ۱۷۰ میلیون تومان آزاد شدند.

موسوی با بیان اینکه ۴۴ جلسه شورای حقوقی برای حل و فصل پرونده های حقوقی و کاهش دعاوی حقوقی با اخذ ۴۱ رای به نفع موقوفات در سال ۹۹ برگزار شد،گفت: در این سال یک هزار و ۷۴۴ جلد سند مالکیت در حوزه موقوفات فارس به وسعت یک میلیون و ۶۵۰ هزار متر مربع صادر شد.

وی اظهار داشت: در قالب انعقاد تفاهم نامه ای بین منابع طبیعی و اوقاف برای رفع اختلاف در این حوزه ۲ میلیون ۱۳۰ هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی استان رفع اختلاف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۴۰ سند اجاره اوقافی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ثبت شده است،گفت: مطالبه اوقاف فارس از ادارات ،نهادها و دستگاه های اجرایی این استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان و بخش عمده آن مربوط به آموزش پرورش است.

وی با اعلام این مطلب که سرمایه گذاری موقافات از حالت سنتی به سمت سرمایه گذاری رفته تا ارزش افزوده ایجاد شود،اظهار کرد: امسال ساخت پرورشگاه ، درمانگاه فوق تخصصی و مجتمع فرهنگی و مذهبی حاج خلیل زالی در شهر جدید صدرا با زیربنای ۴۸ هزار متر مربع با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان نهایی شده و پرورشگاه در این محل احداث خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات