تقاطع غیر همسطح ورودی شهر صدرای شیراز با نام «دکتر خدادوست» به بهره برداری رسید

الهه بهرامی-در مراسمی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور،  استاندار فارس و شهردار شیراز؛ پروژه پل دکتر خدادوست، به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

مطبوعات فارس/ تقاطع غیر همسطح ورودی شهر صدرای شیراز با نام دکتر خدادوست با هدف کاهش ترافیک ورودی شهر جدید صدرا با ۶۴ میلیارد تومان اعتبار در شیراز، به بهره‌برداری رسید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این آیین، گفت: تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا نه تنها جلوی توسعه ایران را نگرفته بلکه این روند را تسریع کرده است و در یکسال گذشته بیش از ۷۰ هزار طرح عمرانی و پروژه شاخص در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مهدی جمالی نژاد، افزود: سال ۹۹ به دلیل تحریم های ظالمانه و کینه‌توزانه آمریکا و وجود کرونا سال سختی بود اما با این وجود روند توسعه کشور متوقف نشد.

وی به پروژه های عمرانی کشور که در حدود یکسال اخیر در کشور به بهره برداری رسیده اشاره کرد و ابراز کرد: در دهه فجر سال گذشته ۲۲ هزار پروژه در سطح کشور به بهره برداری رسید.

جمالی نژاد اضافه کرد: در هفته دولت امسال ۱۸ هزار پروژه کلان در ایران افتتاح شده و در دهه فجر ۹۹ نیز بیشترین میزان طرح عمرانی در طول ۴۲ سال گذشته با ۳۰ هزار پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در کشور به بهره برداری رسید.

عنایت الله رحیمی استاندار نیز در این مراسم، گفت: اجرای چنین پروژه‌هایی در سطح کلانشهر شیراز در زندگی شهروندان اثر گذار است و سبب تسهیل امور و ایجاد رفاه می‌شود.

استاندار فارس، افزود: پروژه های بزرگ و اثر گذاری نظیر پروژه دکتر خدا دوست زمان اتلاف شده شهروندان را کاهش می دهد.‌

وی همچنین از معاون وزیر کشور خواست با پیگیری مشکلات استخدامی نیروهای شرکتی شهرداری های فارس سبب ایجاد رضایتمندی اجتماعی و تلاش مضائف خواهد شد.

استاندار فارس خواهان تخصیص واگن ها به مترو شیراز متناسب با کلانشهر های دیگر شد و اظهار کرد:شیراز بیشترین طول قطار شهری در بین کلانشهرهای کشور بعد از تهران را دارد و شهرداری نیز تلاش می کند خط دو مترو را تا پایان دولت به پایان برساند.

شهردار شیراز هم در ادامه، در این مراسم، اظهار کرد: اجرای این پروژه با توجه به اینکه در یکی ورودی‌های پر ترافیک شهر قرار داشت، با سختی‌هایی مواجه شد، اما با تدابیر و تمهیدات لازم و ملاحظات فنی، پروژه در زمان خود و با کیفیت لازم به نتیجه رسید.

حیدر اسکندرپور اضافه کرد: با اجرای این پروژه بخشی از مشکل ورودی صدرا به محور اصلی شیراز حل خواهد شد.

وی گفت: امسال پروژه‌های زیادی به ویژه در حوزه فضای سبز اجرا شد، به گونه‌ای که بیش از یک متر مربع به سرانه سبز شیراز افزوده شد و تمام میادین و بلوار‌های اصلی ۱۱ منطقه این کلانشهر بهسازی شدند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امسال تپه‌های مشرف به شیراز درختکاری شدند و در ایام نوروز نیز با گل‌کاری‌های وسیعی که در سطح شهر انجام شده شرایط مطلوبی را برای همشریان عزیز فراهم خواهد شد.

اسکندرپور یادآور شد: امسال بیش از ۱۰ پروژه بزرگ و ده‌ها پروژه کوچک را در مناطق شهرداری شیراز به بهره‌برداری رساندیم.

همچنین، معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در این آیین، گفت: پل دکتر خدادوست، در ورودی شهر جدید صدرا به طول بیش از یک‌هزار متر با هدف کمک به انتقال ترافیک خروجی آن شهر جدید به بلوار دکتر حسابی اجرایی شده است.

اسماعیل صالحی، اجرای این پروژه را نمودی از توان مهندسان شیراز در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: این پروژه با توجه به قرار گرفتن در یکی از نقاط پرترافیک خودرویی و نبود امکان قطع ارتباط و مسدود کردن کامل مسیر، با مشکلات و دشواری‌های زیادی را خصوصاً در بخش دهانه میانی که بیشترین ارتفاع را دارد، همراه بود.

معاون شهردار شیراز در خصوص مشخصات فنی این پروژه عمرانی گفت: این پل با روش پیش تنیده به طول ۶۰۰ متر و ۱۳ دهانه به صورت تک ستون به صورت چپ‌گرد از روی زیرگذر گلستان احداث شده است.

وی با اشاره به دهانه قوسی ۷۵ متری در ارتفاع ۱۶ متر از کف زیر گذر، اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری، مشاورین و تمامی عوامل کارگری و مهندسی توان ساخت بزرگترین پروژه‌های پل سازی حتی در زمان تحریم‌های همه جانبه را دارند.

صالحی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کار عمرانی این پل طی ۱۰ ماه گذشته در اوج انتشار بیماری کرونا اجرا شده است، گفت: نمی‌گوییم این بیماری تأثیری در روند پروژه نداشت، اما اگر بخشی از کارکنان در مرخصی اجباری بودند دیگر همکاران با توان دوچندان از توقف پروژه جلوگیری کردند که قدردان پشتکار و همبستگی تمامی عوامل هستیم.

☆این پروژه به طول حدود یکهزار و دویست متر، مسیر دسترسی جاده صدرا به سمت شیراز را تامین می‌کند. همچنین اتصال جاده صدرا به بلوار دکتر حسابی محقق شد.

افزایش ایمنی تردد شهروندان، کاهش ترافیک خروجی شهر صدرا، کاهش زمان سفر، کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت از مهمترین اهداف اصلی افتتاح این پروژه بود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات