چهار نفر به اتهام تهدید سلامت عمومی در گراش فارس بازداشت شدند

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گراش فارس اعلام کرد: چهار نفر از عوامل برگزاری آیین عروسی در این شهرستان گراش به اتهام تهدید سلامت عمومی شهروندان و به رغم هشدارها و توصیه های ستاد مدیریت کرونای این شهرستان بازداشت شدند.

مطبوعات فارس/ سعید کشاورز گفت: این چهار متهم که مسببان اصلی برگزاری آیین عروسی بودند شامل پدر داماد و داماد، پدر عروس و عروس به احضار و بازدداشت موقت شدند و پرونده آنها در حال بررسی است.

برپایه مطلب دریافتی، وی اضافه کرد: برخورد قضایی با این افراد و برگزارکنندگان مراسم عروسی به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد کرونای شهرستان به اتهام تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بوده است.

کشاورز اظهار داشت: دستگاه قضایی و دادستانی این شهرستان در مورد موضوع سلامت عمومی بسیارجدی است و طبق مقررات با کسانی که به قانون بی‌توجهی کنند برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب گراش ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و اطلاعیه دادستانی این شهرستان برگزاری هر گونه مراسم عروسی و عزاداری در شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است و در شرایط زرد و آبی نیز نیاز به مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان و اینکه مهم‌ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شرکت در جلسات و دورهمی ها گزارش شده و با با توجه به تصویب ستاد کرونا برگزاری هرگونه تجمع و عروسی ممنوع اعلام شده است.

کشاورز گفت: سیاست و رویکرد دستگاه قضایی به صورت شفاف و روشن اعلام شده و دادستانی در زمینه حفظ سلامت شهروندان با هیچ کسی تعارف ندارد و با توجه به وضعیت کنونی و تعطیلات پیش روی ایام نوروز که احتمال برگزاری مجالس و تجمعات وجود دارد با برگزارکنندگان هر نوع تجمع برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در شهرستان گراش نیز موظف هستند که ابتدا با شناسایی افراد و با اقدامات پیشگیرانه وبا دعوت از اشخاص و ارشاد آنها از انجام هرگونه مراسم جلوگیری کنند و در صورت مشاهده برگزاری هرگونه مراسم برای اقدام قانونی در اسرع وقت فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کنند.

وضعیت شهرستان گراش به لحاظ رنگ بندی هم اینک نارنجی است و شمار فوتی های ناشی از کرونا تاکنون در این شهرستان ۲۴ نفر اعلام شده است.

همچنین تعداد کل بهبود یافتگان این شهرستان تاکنون سه هزار و ۸۰ نفر و تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این شهرستان نیز ۲ هزر و ۹۴۰ مورد اعلام شده است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات