جانبازان قطع نخاعی فارس در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:جانبازان قطع نخاعی فارس در مراکز نگهداری جانبازان و سالمندان در سراهای سالمندان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند و به این گروه این واکسن تزریق می‌شود. 

مطبوعات فارس/ مهرزاد لطفی،اعلام کرد: اجرای مرحله دوم واکسن علیه کرونا با اختصاص پنج هزار و ۹۰۰ دوز به استان فارس از ۹ اسفند ۹۹ آغاز می شود و جانبازان قطع نخاعی در مراکز نگهداری جانبازان و سالمندان در سراهای سالمندان نیز در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ۴۶۰ دوز واکسن علیه کرونا به فارس اختصاص یافت افزود: این واکسن ها به کارکنان بخش های مراقبت های ویژه تزریق شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: واکسیناسیون علیه کرونا، نخست به افراد آسیب پذیر جامعه تزریق می شود و پس از آن دیگر گروه های هدف واکسینه می شوند که لازم است تا پایان واکسینه شدن افراد جامعه، رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش جدی گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موج چهارم کروناویروس و تایید سه مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی، بر رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد.

از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۶۳۲ هزار و ۴۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۴ هزار و ۲۱۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده اند.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۱ هزار و ۱۵۷ مورد تست سریع کووید۱۹ انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۶۷۶ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۶ هزار و ۸۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده اند.

مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان فارس بیش از ۵۰۰ نفر اعلام شده است از این تعداد نزدیک به ۱۰۰ نفر به دلیل سختی شرایط جسمی، در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

استان فارس بیش از ۲۰۰ عضو جانباز قطع نخاعی دارد که نیمی از این جانبازان ساکن شیراز هستند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات