خوشنویس آباده‌ای اثر دیگری با ناخن شست نوشت

خوشنویس آباده‌ای در آستانه میلاد با سعادت امام علی(ع)، ششصدو نودو هفتمین اثر خود را با ناخن شست دست راست کتابت کرد. 

مطبوعات فارس/ حمیدرضا ابراهیمی خوشنویس آباده ای مشهور به کاتب، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۶۹۷ اثر در یک هزار و ۸۹۷ صفحه و در ۶ رنگ نگاشته ام.

او این اثر را در قالبی جدید با ناخن و استخوان کتابت کرده است و فرازی از مناجات نامه امام علی(ع) و ۲ بیت از شعرمعروف مولوی؛ «تاصورت پیوندجهان بود،علی بود ؛ تانقش زمین بود و زمان بود،علی بود ...» در کتیبه‌ای به ابعاد ۶۰ در ۲۰۰ سانتیمتر است.

خوشنویس آباده‌ای اضافه کرد: کتابت متن با ناخن قلم انگشت شست، اعراب گذاری و تذهیب این اثرنیز با دیگر ناخن قلم‌های انگشتان دست راست و خط ثلث و ترجمه و اشعار آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

حمیدرضا ابراهیمی ادامه داد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، نهج البلاغه، و اشعاری از حافظ و مولوی کتابت می‌کنم.

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، زیارت وارث، دعاهای ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

ابراهیمی گفت:‌دو ابداع در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.
او دارای ۲ تمبر یادبود هنری مشاهیر و مفاخر جهان است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

آباده از شهرستان های شمالی استان فارس است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات