عمل جراحی تعویض همزمان مفصل ۲ زانو با تعرفه دولتی در داراب

رییس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب گفت: عمل جراحی تعویض همزمان مفصل ۲ زانو برای نخستین بار با موفقیت و با تعرفه دولتی در این بیمارستان انجام شد. 

مطبوعات فارس/ دکتر وحید عوض زاده، با بیان اینکه عمل‌های جراحی ارتوپدی از حساس‌ترین نوع اعمال جراحی در مراکز درمانی است، جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در یک عمل جراحی سخت و چند ساعته، مفاصل زانوهای ۲ بیمار که به دلیل ساییدگی و درد شدید دچار ناتوانی در انجام امو شخصی خود شده بودند، توسط متخصص ارتوپدی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب مورد جراحی قرار گرفت.

وی افزود: تعویض مفصل زانو، نوعی جراحی است که به وسیله آن مفصل آسیب دیده که مانند یک لولای در عمل می‌کند به طور کامل جایگزین می‌شود و از متداول ترین دلایلی که باعث می شود بیماران برای این عمل اقدام کنند، شدت درد در زانو ناشی از تصادفات، بیماری‌های مزمن و کهولت سن یا ساییدگی زانو است و این بیماری از راه رفتن طبیعی بیمار جلوگیری کرده و موجب درد شدید در زانوها می‌شود.
عوض زاده بیان کرد: اضافه وزن و تغذیه نامناسب نیز می‌تواند افراد را زودتر به این نوع بیماری مبتلا کند که تاثیراتی نیز بر کیفیت زندگی مبتلایان به این درد به همراه دارد.

ارد غریبی، پزشک متخصص جراحی استخوان و مفاصل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب نیز گفت: عمل جراحی تعویض مفصل زانو در مراکز استان و با هزینه بسیار زیادی که بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است، انجام می‌شود اما این عمل جراحی در این بیمارستان با تعرفه دولتی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال برای بیمار انجام شد.

این متخصص جراحی ارتوپدی ادامه داد: افراد با افزایش سن ممکن است دچار ساییدگی مفاصل به ویژه در قسمت زانو شوند زیرا با توجه به این که تمام وزن بدن روی ۲ مفصل زانو قرار دارد، ساییدگی بیشتری در این قسمت به وجود می‌آید و با انجام این عمل جراحی، بیمار پس از ۱۰ روز می‌تواند روی مفصل مصنوعی راه برود.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات