حال کادر درمان دریافت کننده واکسن کرونا در فارس خوب است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حال عمومی همه کارکنان بیمارستان‌های دریافت کننده واکسن کرونا پایش می‌شود، گفت: حال همه این افراد خوب است و تا کنون نشانه‌هایی از عوارض در آن‌ها دیده نشده است. 

مطبوعات فارس/ مهرزاد لطفی، شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود: همزمان با سراسر کشور، در فارس نیز واکسیناسیون علیه کووید۱۹ از بیست و یکم بهمن ماه ۹۹ در سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، نمازی و شهید دکتر فقیهی آغاز شد.

وی بیان داشت: در مرحله نخست، واکسن کووید۱۹ به کارکنان بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کروناویروس تزریق می‌شود و در مراحل بعدی نیز گروه‌های آسیب پذیر طبق دستورالعمل پیش‌بینی شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، می‌توانند این واکسن را دریافت کنند.

لطفی گفت: با پیگیری و پایشی که از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته، تا کنون در دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ در فارس، عارضه جدی مشاهده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با ورود واکسن علیه کووید۱۹، نباید حساسیت‌های مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یابد، زیرا تا واکسینه شدن گسترده مردم به کروناویروس، باید دستورات بهداشتی در برابر این ویروس منحوس را جدی گرفت.

لطفی، هرگونه بی توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال کروناویروس در جامعه دانست و بر مشارکت هر چه بیشتر مردم مبنی بر رعایت اصول بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید کرد.

ابتلای بیش از ۸۵ هزار و ۶۰۰ نفر به کروناویروس در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۱۳ هزار و ۳۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۲۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

دکتر عبدالرسول همتی ادامه داد :همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تا کنون، ۲۴ هزار و ۸۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۳ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

به گفته وی، از مجموع ۱۷۳ هزار و ۳۲۳ مورد شناسایی شده، ۸۵ هزار و ۶۰۸ مورد متعلق به شیراز است.

همتی بیان کرد: از مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم در استان فارس، هم اکنون ۶۲۱ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، ۱۶۶ هزار و ۷۴ نفر از بیمارستان‌های استان فارس ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: با جان باختن سه نفر از مبتلایان به کرونا در روز گذشته (بیست و چهارم بهمن ماه ۹۹) شمار جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به سه هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است.

همتی، با اشاره به تغییر وضعیت رنگ برخی از شهرستان‌های استان فارس از آبی (کم خطر) به زرد، تاکید کرد: برای مقابله با کرونا ویروس، همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری در بیرون از منزل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همگان الزامی است.

تزریق واکسن کرونا به کادر درمان جهرم

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: مرحله نخست واکسیناسیون علیه بیماری کویید ۱۹ امروز ( بیست و پنجم بهمن ماه ۹۹) در بیمارستان پیمانیه این شهر با تزریق به ۲۰ نفر از پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) آغاز و دومین مرحله آن ۲۱ روز دیگر انجام خواهد شد.

محمد رحمانیان افزود: نخستین گروه اولویت دار برای واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا، کادر درمانی فعال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هستند و در مراحل بعدی سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان و سایر گروه‌های جامعه واکسینه می‌شوند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات