مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

ظرفیت تصفیه ‌خانه‌های فاضلاب در فارس ۲.۵ برابر افزایش داشته است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا سال ۱۳۹۲ تنها چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در فارس وجود داشت که در دولت تدبیر و امید ۶ تصفیه‌خانه در این استان احداث شده و ۲.۵ برابر افزایش ظرفیت داشته است. 

مطبوعات فارس/ حمیدرضا جانباز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرای شیراز و آبرسانی به شهر فسا و استهبان که در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رییس‌جمهوری برگزار شد، افزود: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۲۵۶ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان فارس افزوده شده است.


وی ادامه داد: در بخش آب نیز اقدامات بسیاری خوبی صورت گرفته است که با تکمیل سامانه‌های آبرسانی از آب‌های سطحی بیش از ۲ میلیون نفر از آب با کیفیت سطحی بهره‌مند شدند.


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: قبل از دولت تدبیر و امید ۲ تصفیه‌خانه آب در استان فارس وجود داشت که در این دولت چهار تصفیه‌خانه بزرگ با ظرفیت ۲۵۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب استان افزوده شده است.


جانباز همچنین به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا اشاره کرد و افزود: تاسیسات این تصفیه‌خانه شامل تصفیه‌خانه مدرن با ظرفیت ۱۳ هراز متر مکعب در شبانه روز است که ۶۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری در این محدوده اجرا شده و جمعیت حدود ۸۷ هزار نفر از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.


وی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه در پایان سال ۱۳۹۵ آغاز شد و با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از پساب تصفیه شده این تصفیه‌خانه برای فضای سبز و بخش صنعت استفاده خواهد شد.


جانباز همچنین با اشاره به طرح آبرسانی به شهر فسا و استهبان بیان کرد: آبرسانی به شهرهای فسا و استهبان که امروز به بهره‌برداری می‌رسد شامل خطوط متعدد و تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۵۳۰ لیتر بر ثانیه و ۲۶۰ متر ارتفاع پمپاژ است.


وی ادامه داد: برق‌رسانی به این تاسیسات از شهر استهبان انجام می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات