چند طرح‌ در بیمارستان‌های شیراز به بهره‌برداری رسید

همزمان با هشتمین روز دهه فجر انقلاب طرح‌های خدماتی، بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان‌های این شهر به بهره برداری رسیدند یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

مطبوعات فارس/ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان شهید دکتر چمران، قابلیت انجام تمام سی تی اسکن های پیشرفته را داراست و با هزینه ای حدود ۱۲۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این خدمت جدید، امکان انجام خدماتی نظیر سی تی آنژیوگرافی که تا پیش از این در بیمارستان شهید دکتر چمران وجود نداشت، فراهم می شود.

آغاز گام دوم عملیات اجرایی ابر آی سی یو و بهره برداری از سه خدمت جدید در بیمارستان شهید دکتر فقیهی

دیگر دستاورد دهه فجر امسال در حوزه سلامت فارس، کلنگ زنی فاز دوم بخش ابر آی سی یو و بهره برداری از سه خدمت جدید در بیمارستان شهید فقیهی شیراز بود.

در هشتیمن روز از دهه فجر دستگاه ام.آر.آی، دستگاه اکمو و دستگاه دیزل ژنراتور جدید بیمارستان شهید دکتر فقیهی به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی ساخت فاز دوم بخش ابرآی سی یو در این بیمارستان آغاز شد.

لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین ضمن تبریک دهه مبارک فجر، با اشاره به آغاز عملیات عمرانی ساخت فاز دوم بخش ابر آی سی یو این بیمارستان، بر اهمیت توسعه بخش های ویژه در استان تاکید کرد و گفت: این اهمیت در بحران کرونا بسیار احساس شد، چرا که تخت های ICU در نجات بیماران کووید ۱۹ بسیار تاثیرگذار بودند.

او این پروژه را یکی از خدمات ارزشمندی خواند که به چرخه سلامت استان افزوده می شود و با تقدیر از خانواده مرحوم محمدباقر نوشاد که هزینه ساخت این پروژه را اهدا کرده اند، افزود: خیرین فارس از نقاط قوت استان هستند و همراهی آنان در کمک به بیماران و ارتقای حوزه بهداشت و درمان استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این پروژه یکی از پروژه های مهم و ارزشمند حوزه سلامت فارس است که می تواند در گسترش خدمت رسانی به بیماران کووید ۱۹، نقش موثری داشته باشد.این پروژه با زیربنای ۴۰۰ مترمربع و دارا بودن ۱۱ تخت بیمارستانی، احداث می شود.

بهره برداری از دستگاه ام.آر.آی بیمارستان شهید دکتر فقیهی

دیگر پروژه ای که روز یکشنبه در این مرکز آموزشی درمانی به بهره برداری رسید، دستگاه ام.آر.آی با اعتباری حدود ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت بود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین بهره برداری از این خدمت جدید با اشاره به نقش خدمات تشخیصی در حوزه درمان بیماران، بر اهمیت خدمات کارکنان این بخش تاکید کرد.

بهره برداری از دستگاه «اکمو» بیمارستان شهید دکتر فقیهی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین دستگاه «اکمو» این مرکز آموزشی درمانی را افتتاح کرد.این دستگاه که با هزینه ای حدود ۱۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید، خدمتی موثر برای کمک به بیماران بدحال کووید ۱۹ محسوب می شود.به کمک این دستگاه، سطح اکسیژن خون بیماران بهبود و امکان نجات بیماران بدحال ریوی، افزایش می یابد.

بهره برداری از دستگاه دیزل ژنراتور جدید بیمارستان شهید دکتر فقیهی

در ادامه این آیین، دستگاه دیزل ژنراتور جدید بیمارستان شهید دکتر فقیهی، به بهره برداری رسید.این خدمت جدید با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار و با هدف افزایش امکان تامین برق موردنیاز بیمارستان، آغاز به کار می کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات