مدیر جهادکشاورزی جهرم خبر داد

افتتاح بزرگترین کارخانه کنستانتره جنوب کشور در جهرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: بزرگترین کارخانه کنستانتره جنوب کشور به مناسبت دهه فجر در این شهرستان افتتاح خواهد شد. 

مطبوعات فارس/ جوکار، افزود: کارخانه کنستانتره جهرم با ظرفیت تولید سالانه ۲۷۰۰ تن انواع کنستانتره مرکبات، خرما و سبزیجات، شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹ با حضور استاندار فارس و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی افتتاح خواهد شد.

او ادامه داد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر و زیربنای ۷ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی ساخته شده است و ظرفیت اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر در فاز اول را دارد.

جوکار گفت: طبق پروانه تاسیس یا پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی که از طرف جهاد کشاوزی صادر شده ۴۵۰ میلیارد ریال برای اول فاز این کارخانه سرمایه‌گذاری شده بوده ولی به دلیل اجرای سایر فازها، تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح و تکمیل این کارخانه هزینه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه در فاز اول، خط تولیدی رب گوجه‌فرنگی این کارخانه افتتاح می‌شود، گفت: این اولین کارخانه رب گوجه با چنین ظرفیتی در جهرم است.

جوکار گفت: توسعه‌ی کارخانجات تولید کنسانتره موجب ارتقای وضع معیشتی باغداران به دلیل خرید محصولات ریز، پشتیبانی از صنایع پائین دستی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره‌ی اقتصادی محصولات کشاورزی شهرستان جهرم است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات