مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد:

طرح هادی برای همه روستاهای بیش از ۲۰ خانوار فارس تهیه شده است

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت:‌طرح هادی از برنامه‌های کلیدی محرومیت زدایی است و به برکت انقلاب اسلامی برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان طرح هادی تهیه شده است. 

مطبوعات فارس/ عطاالله زمانی، بیان کرد : این طرح ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستا در استان فارس تهیه و در یک هزار و ۲۶۴ روستا در استان فارس اجرا شده است، ۳۳۵ طرح هادی در استان فارس از ابتدای امسال تا کنون اجرا شده است.

وی ادامه داد:‌ فارس در ۵۴ درصد از روستاهای مشمول، طرح هادی را اجرا کرده در حالی که شاخص کشوری دراین زمینه حدود ۴۹ درصد است.

زمانی همچنین به صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی در استان فارس به عنوان یکی دیگر از شاخص های توسعه اشاره کرد و گفت: صدور اسناد مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر دراستان فارس با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس از ابتدا تاکنون به بیش از ۳۳ هزار جلد رسیده است، ۲ هزار و ۵۳۰ جلد از این اسناد در سال جاری صادر شده است، شاخص استان فارس دراین زمینه حدود ۱۸ درصد است.

وی با ارائه آماری از صدور اسناد در مناطق روستایی نیز گفت: دراین مناطق ۲۸۲ هزار و ۲۱۳ سند مالکیت روستایی صادر شده و فارس را به شاخص ۶۹.۴ درصد رسانده است ، این شاخص بیشتر از شاخص کشوری دراین حوزه است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمند شدن معاملات و جلوگیری از تخلفات و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی شده است.

وی اظهار داشت: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح است.

زمانی، فقدان اسناد املاک را باعث ایجاد مشکل در برنامه‌ریزی اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: نبود مستندات در املاک و مستغلات، موجب می‌شود که معاملات به صورت غیررسمی صورت گیرد و همچنین به دلیل وجود اطلاعات ناقص، افرادی در فروش املاک ایجاد خدشه کنند.

وی اضافه کرد: گردش پول در این بخش از اقتصاد اگر قانونمند نباشد چه بسا موجب ایجاد فساد شود و باید توجه داشت که مدیریت مالی و نظارت بر معاملات با وجود سند و مستندات امکان پذیر است و می تواند جلوی آثار سوء حرکت های غیر قانونی در حوزه مسکن را بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه مقاوم سازی مسکن روستایی را یکی دیگر از برکات نظام اسلامی دانست که با پیروزی انقلاب خدمات آن مشمول روستاها شد و آن را گامی برای ایجاد عدالت در توسعه توصیف کرد.

این مقام مسئول در این باره گفت: ۲۴۰ هزار و ۶۱۱ واحد مسکونی یعنی ۶۴ درصد از واحد های مسکونی روستاهای استان فارس تاکنون مقاوم سازی شده و این شاخص نیز بیشتر از شاخص کشوری است . شش هزار و ۴۱۷ واحد مسکونی روستایی در سال جاری با بهره گیری از تسهیلات کم بهره و وام بلا عوض مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با اعطای تسهیلات برای مقاوم سازی واحد های مسکونی در زمینه ایجاد تحول در چهره روستاها گام برداشته است گفت: . یک هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال برای مقاوم سازی این واحد ها در سال جاری هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تامین مسکن شهری منطبق با سطوح درآمدی مردم را از دیگر جنبه های خدمت به مردم دانست و گفت: با آغاز اجرای طرح مسکن ملی شتاب قابل توجهی در تامین مسکن شهری متناسب با سطوح درآمدی شهروندان دراستان فار س کلید خورده است امسال سه هزار و ۱۵۹ نفر دراین طرح در استان فارس با واریز وجه و آورده خود مشارکت کرده اند .

وی اضافه کرد: در سالهای گذشته بنیاد مسکن در استان فارس مبادرت به ساخت و تحویل ۵ هزار و ۳۴ واحد مسکونی شهری کرد و در سال جاری اجرای ۶۹۰ واحد را در حال اجرا دارد که اعتبار هزینه شده دراین طرح ها ۱۵۶ میلیارد ریال است .

زمانی گفت: امسال سه هزار و ۸۳۱ واحد روستایی در استان فارس با هدف محرومیت زدایی بهسازی و بازسازی می شود ، بنیاد مسکن دراین حوزه مبادرت به پرداخت ۱۸۴ میلیارد ریال کمک بلا عوض کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: کمک به ساخت واحدهای مسکونی خانواده های دارای ۲ عضو معلول نیز از دیگر خدمات محرومیت زدایی است بنیاد مسکن امسال دراین حوزه مبادرت به پرداخت ۷۵ میلیارد ریال برای ساخت ۶۵۷ واحد مسکونی کرده است.

زمانی کمک به احداث واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی را هم یاد آور شد و گفت: بنیاد مسکن استان فارس امسال دراین حوزه برای ساخت ۳۹۰ واحد مسکونی اقدام کرده و ۱۵ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشته است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات