افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر صدرا در دهه فجر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اعلام کرد که پروژه تصفیه‌خانه شرق شهر جدید صدرا، به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر، طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی و توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. 

مطبوعات فارس/ بهمن بهروزی در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز فارس و برخی مقام‌های قضایی استان فارس از تصفیه خانه شهر جدید صدرا، گفت: این تصفیه‌خانه برای جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر و با ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

بهروزی افزود: عملیات اجرایی این پروژه دی ماه سال ۹۵ شروع شد و اکنون آماده بهره برداری است و افتتاح آن توسط ریاست محترم جمهوری در یک برنامه ویدئوکنفرانسی، جزو برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر محسوب می‌شود.

بهروزی افزود: وقفه کوتاهی که برای ساخت و تکمیل این تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شد به دلیل خرید برخی تجهیزات وارداتی در دوران تحریم بود.

او به ایجاد همزمان شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا همزمان با اجرای طرح ساخت تصفیه خانه اشاره و اضافه کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا پیشبینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.

بهروزی با بیان اینکه مطالعات ساخت تصفیه خانه غرب صدرا انجام شده و در حال پیگیری برای انجام مناقصه است، گفت: با اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز که بخشی از آن به صدرا اختصاص داده شد امسال در این شهر مشکل کمبود آب شرب نداشتیم.

رئیس کل دادگستری فارس نیز گفت: در دهه فجر مردم منتظر شنیدن خبرهای خوب هستند و امسال خبر خوب افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صدرا بهترین خبر برای مردم این شهر است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی بر تکمیل زیر ساخت‌های شهر صدرا تاکید و اضافه کرد: در زمینه اجرای زیر ساخت‌ها، آبفا شیراز پیشرفت های‌بسیار خوبی داشته و اجرای این تصفیه خانه خدمت بزرگی به مردم صدرا بوده است.

او با بیان اینکه یکی از وظایف دادگستری در سند تحول قضایی احیای حقوق عامه است، گفت: پیش از احداث تصفیه خانه مشکلات زیست محیطی در صدرا مطرح بود.

موسوی همچنین از عملکرد خوب، سریع و دقیق ابفا شیراز با وجود کمبود منابع مالی قدردانی و اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب شیراز به وعده خود عمل کرد و همه مقدمات افتتاح فراهم شده و در دهه فجر این هدیه خوب تقدیم مردم صدرا می‌شود.

این مقام مسئول قضایی در استان فارس افزود: با افتتاح این تصفیه خانه، قسمت اعظم شهر صدرا از امکان تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار می‌شوند.

موسوی به نقش پر رنگ دستگاه قضایی در اجرای مطالبات مردم در شهر صدرا گفت: دادگستری همکاری لازم را برای ساخت تصفیه خانه غرب صدرا برای حل مشکل فاضلاب مردم خواهد داشت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات