۹۰ میلیون متر معکب آب از سددرودزن مرودشت برای مصارف کشاورزی رها شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد :در نخستین نوبت از سال زراعی جاری ۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن مرودشت برای حوزه آبخور این شهرستان و شهرستان‌های زرقان و خرامه رهاسازی شد. 

مطبوعات فارس/ به نقل از سازمان جهاد کشاورزی فارس به استناد گفته حسین پژمان حاکی است: رهاسازی آب با توجه به درخواست ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان در شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه و با نتایج جلسات کارشناسی صورت گرفت.

وی اضافه کرد:در اسرع وقت شورای تامین شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه به ریاست فرمانداران به منظور نظارت و هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه ای در زمان رهاسازی آب تشکیل می شود .

پژمان گفت: فرمانداران دستورات لازم به منظور قطع برق الکتروپمپ های محدوده مناطق پل خان و آهوچر در زمان نوبت آبیاری شهرستان خرامه را صادر می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: نظام های صنفی کشاورزی شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه همکاری لازم به منظور عقد قرارداد کشت شتوی کشاورزان با شرکت بهره برداری شبکه های آبیاری و زهکشی خواهند داشت.

وی گفت : بر اساس مصوبه سی و یکمین جلسه کارگروه آب کشاورزی استان فارس مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بر اساس شرح خدمات تهیه شده ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات بدهد.

شهرستان های مرودشت ، خرامه و زرقان با سطح زیرکشت بیش از ۱۰۰ هزارهکتار و تولیدی بالغ بر۴۵۰ هزار تن گندم و جو و با بیش از ۲۵ درصد کل تولید استان از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان هستند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات