۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با ۱۴۶ هزار نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی این اداره کل  مهرداد سهرابی، با اشاره به اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایجاد دسترسی شبکه پهن باند برای مناطق محروم و روستایی حاکی است: طبق ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات باید در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری و امکان ارائه حداقل چهار خدمت اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) را در ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم کند.


او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و افزایش مطالبات مردم برای اینترنت پرسرعت بویژه برای آموزش‌های مجازی، با تاکید و حمایت‌های وزیر ارتباطات، نهضتی در حوزه ارتباطات کشور به راه افتاد تا دسترسی لازم برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت فراهم شود.


وی ادامه داد: توسعه ارتباطات روستایی در نقاط مختلف فارس نیازمند حمایت‌هایی بود که در این زمینه با پیگیری و مساعدت استاندار فارس، نمایندگان استان در مجلس، فرمانداران و همچنین همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برای رفع موانع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان، اقدامات خوبی انجام شد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، با اشاره به کندی روند توسعه به دلیل کمبود تجهیزات در اثر اعمال تحریم‌های ظالمانه گفت: به رغم این مشکلات طی ۹ ماه امسال دسترسی ۱۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۲۵ شهرستان استان با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر شامل ۳۲ هزار و ۱۴۹ خانوار روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد و این در حالی است که طی یک ماه گذشته نیز با حمایت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تجهیزات جدیدی که وارد استان شد، دسترسی اینترنت پرسرعت برای ۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دیگر استان نیز با جمعیت ۳۴ هزار و ۲۸۲ نفر شامل ۹ هزار و ۹۸۰ خانوار در ۱۵ شهرستان استان فراهم شد.


سهرابی افزود: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون زمینه دسترسی ۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس با جمعیتی بالغ بر ۱۴۶ هزار نفر که شامل ۴۲ هزار و ۱۲۹ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت فراهم شد.


وی، درباره برنامه‌های توسعه اینترنت پهن باند در روستاهای فارس هم گفت: متناسب با نیاز شهرستان‌های استان و با اولویت نقاطی که محرومیت و جمعیت بیشتری دارند، ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۲۵ شهرستان استان با جمعیت ۵۶ هزار و ۲۹۲ نفر شامل ۱۶ هزار و ۵۸۱ نفر در برنامه آتی توسعه ارتباطات روستایی استان قرار دارد و می‌کوشیم تا پایان سال این روستاها را نیز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات