کارگروه احیای طرح گردشگری مثلث طلایی در فارس تشکیل می‌شود

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: کارگروه احیای گردشگری با محوریت احیای طرح گردشگری مثلث طلایی، ذیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان با هدف پیگیری تخصصی مسائل مربوط به صنعت گردشگری فارس در استانداری تشکیل خواهد شد. 

مطبوعات فارس/ سهراب شرفی، دوشنبه در جلسه این کمیسیون در شیراز افزود: فعال شدن و احیای طرح گردشگری مثلث طلایی با مشارکت استان‌های فارس، اصفهان و یزد در دستور قرار گرفته و جلساتی در این زمینه برگزار شده و دبیرخانه این طرح نیز که در استانداری فارس مستقر شده فعالیت خود را آغاز کرده است.


وی، با اشاره به اهتمام هر سه استان به احیای طرح مثلث گردشگری ادامه داد: بر این اساس مقرر شده این طرح به شکل تخصصی و در قالب کارگروه احیای گردشگری ذیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هر سه استان تشکیل و مسائل آن دنبال شود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: در این کارگروه، نخبگان، خبرگان و فعالان حوزه گردشگری هر سه استان حضور خواهند داشت و عملکرد و رویه این کارگروه مشابه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خواهد بود و مصوبات و راهکارهایی که با هدف برون رفت از مشکلات اتخاذ و مصوب می‌شود نیز همانند مصوبات شورای گفت و گو لازم الاجرا است.


شرفی اظهار داشت: ضرورت دارد که زیرساخت‌های صنعت گردشگری خود را در استان تقویت و به روز کنیم که نیاز فارس و شیراز در این زمینه اجرای پروژه‌های کلان در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت است.


وی، با اشاره به کاستی‌های موجود در فارس در زمینه مباحث زیرساختی و آموزشی صنوف گردشگری ادامه داد: در حوزه گردشگری استان به دنبال ایجاد ساختار و سند راهبردی هستیم تا ضمن جلوگیری از اعمال سلیقه و رفتارهای جزیره‌ای، صنعت گردشگری استان متناسب با جایگاه آن رشد کند.


او افزود: صنعت گردشگری از مزیت‌های اصلی استان فارس است و فارس باید طلایه‌دار حرکت‌های خلاقانه و موثر در این حوزه در کشور باشد و این در حالی است که صنعت گردشگری و توریسم بر روی سایر بخش‌ها نیز تاثیر مثبت دارد که امیدواریم مصوبات این کارگروه راهگشایی برای حوزه گردشگری داخلی و استان‌ها باشد.

باید صنعت گردشگری فارس را به حرکت درآوریم
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: به دنبال شکل‌گیری شرایط جدید در دنیا متاثر از انتخابات آمریکا و اقداماتی که در جهت کنترل و مهار ویروس کرونا انجام گرفته، باید صنعت گردشگری را در کشور و استان متناسب با شرایط و همراه با رعایت پورتکل‌های بهداشتی به حرکت درآوریم.


علی عوض‌پور، رونق صنعت گردشگری را از اولویت‌های اتاق بازرگانی فارس برشمرد و افزود: بخش خصوصی باید چرخ صنعت گردشگری استان را به حرکت در آورد و هر صنف گردشگری ما باید اقدام به تهیه پروتکل‌های خاص کند تا مردم بتوانند از این صنعت استفاده کنند.

در اجرای طرح مثلث طلایی گردشگری موفق عمل نشد
مشاور عالی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران هم گفت: طرح گردشگری مثلث طلایی از سال‌ها پیش با پیشنهاد استان فارس در استان‌های فارس، اصفهان و یزد مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما در اجرای آن موفق عمل نشد.


علیرضا دژبد افزود: استقرار دبیرخانه دائمی این طرح در فارس و پیگیری این طرح توسط بخش خصوصی از نقاط قوت رویکرد جدید عملیاتی کردن این طرح است.


وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این طرح این است که هر سه استان باید شرایط متقابل و برابر را ارائه و اجرا کنند.


او اضافه کرد: صنعت گردشگری یکی از بخش‌های اصلی استان فارس است لذا برای رونق و توسعه این بخش همه مجموعه‌هایی استان باید همت و مشارکت کنند تا منافع استان تامین شود.
دژبد افزود: فارس در بسیاری از بخش‌های گردشگری در کشور پیشگام بوده و لذا فعالیت در این حوزه باید متناسب با شرایط روز پیش رود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات