آبرسانی به سه روستای فارس آغاز و سامانه آب شیرین یک بخش بهتر شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به سه روستای منطقه وحدت آباد این شهرستان آغاز شد که در قالب این طرح سه روستای وحدت آباد، همت آباد و امیرآباد از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

مطبوعات فارس/ علیرضا اکبری، چهارشنبه با اشاره به اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی این طرح افزود: این طرح شامل اجرای بیش از ۶ هزار متر خط انتقال و نصب سامانه کلرزنی به منظور گندزدایی آب شرب است.


به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد اعتبار این طرح از محل سه درصد اعتبارات نفت و گاز و صندوق توسعه ملی تامین شده است و با اجرا و بهره برداری از این طرح جمعیتی بالغ بر۷۰ خانوار روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارخواهند شد.


ارتقای سامانه آب شیرین کن بخش بیرم
رئیس اداره آبفای بخش بیرم شهرستان لارستان نیز اظهار داشت : با بهسازی و ارتقای سامانه تصفیه آب و آب شیرین کن روستای بالاده بخش بیرم، خدمات این آب شیرین کن از لحاظ سطح کمی و کیفی افزایش یافت.


رستم اکبر نژاد اظهار داشت: آب شرب مردم‌ روستای بالاده بخش بیرم به دلیل غیر قابل شرب بودن آب چاه های موجود ، از طریق آب شیرین کن تامین می شود و آب چاه ها صرفا برای مصارف بهداشتی استفاده می شود.


وی افزود: پس از بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس از سیستم های تصفیه آب در بخش بیرم و بررسی های کارشناسی ، تصمیم به بهسازی و ارتقای آب شیرین کن روستای بالاده گرفته شد. این آب شیرین کن تاکنون توانایی تولید ۳۰ متر مکعب آب را در شبانه روز داشت که با توجه به افزایش تقاضا در روستای بالاده ، آبکنه و بخش بیرم و لزوم افزایش تولید توسط این دستگاه و همچنین برای افزایش توان خدمت رسانی مطلوب به مردم، عملیات اجرایی ارتقای این آب شیرین کن آغاز شد.


اکبرنژاد ادامه داد : با اصلاح و ارتقای سیستم تصفیه و تعویض فیلترهای میکرونی و اصلاح لوله کشی و استقرار مناسب جایگاه علاوه بر افزایش ظرفیت تولید دستگاه از ۳۰ متر مکعب آب سالم به ۶۰ متر مکعب آب در شبانه روز ، سطح کیفی آب تولیدی نیز افزایش یافت و مردم روستاهای بالاده و آبکنه و بخش بیرم از این آب سالم بهره مند شدند.


بخش بیرم در فاصله ۳۹۶ کیلومتری جنوب فارس و شهرستان فیروز آباد در فاصله ۱۱۱کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات