رئیس اداره مشاوره علوم پزشکی شیراز اعلام کرد

اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان به صورت غیرحضوری

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: طرح پایش سلامت روان دانشجویان این دانشگاه به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. 

مطبوعات فارس/ دکتر رامین افشاری یکشنبه ۷ دی در جمع خبرنگاران گفت: دستور اجرای این برنامه پایش و غربالگری از سوی وزارت بهداشت صادر و ابلاغ شده و کُل دانشجویان را در بر می‌گیرد.

او ضمن یادآوری اینکه شیوع بیماری کرونا، تاثیر عمیق روحی، روانی و اجتماعی به دنبال داشته و شاهد اثرات ناشی از آن در اقشار و افراد مختلفی بوده ایم، ادامه داد: طبیعی است که وقوع برخی وقایع اجتماعی نظیر همه گیری‌ها، زلزله، آتش سوزی و سیل، امکان اثرگذاری عمیق روحی بر روان و رفتار افراد را دارند و در صورت رسیدگی نکردن و بی توجهی به درمان درست و دقیق، ممکن است این آثار برای همیشه پابرجا مانده و سبب ظهور اختلالات شدیدتر نیز در فرد باشیم.

افشاری افزود: اپیدمی کووید۱۹ نیز با توجه به حواشی سنگین اجتماعی مانند بیم از ابتلای خود یا نزدیکان، استرس آلودگی بدن و لباس، قرنطینه و در خانه ماندن های طولانی، عدم امکان ارتباط با خویشاوندان که در پی داشت، می تواند سبب بروز اختلالات و تنش های متنوع روحی و روانی در سطوح مختلف شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصمیم گرفت تا با اجرای طرح غربالگری و پایش بهداشت روان دانشجویان دانشگاه‌های تابعه، شرایط روحی و روانی دانشجویان را بررسی کند.

او گفت: از آنجا که به دلیل شرایط کرونایی کشور و برای حفظ سلامت دانشجویان، فعالیت‌های تحصیلی غیرحضوری است، غربالگری به صورت تلفنی انجام شده و کارشناسان از طریق تماس تلفنی برای مشاوره، پایش و ارزیابی شرایط روحی دانشجویان اقدام می‌کنند.

رئیس اداره مشاوره و بهداشت روان دانشگاه از مخاطبان این طرح درخواست همکاری و اضافه کرد: اطلاعات کسب شده از دانشجویان مصاحبه شونده کاملا محرمانه بوده و نزد این اداره محفوظ خواهد ماند و رازداری رکن اصلی فعالیت‌های این اداره است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات