۸۰۰ بسته معیشتی در حرم علی بن حمزه(ع) شیراز توزیع شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس گفت: مرحله دهم کمک‌های مومنانه حرم مطهر علی ابن حمزه (ع) شیراز در قالب طرح شهید سلیمانی با توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی اجرا شد. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، ارزش هر یک از این بسته‌های معیشتی را چهار میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این بسته‌ها شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ماکارونی، حبوبات، پروتئین سویا، رب گوجه فرنگی و بسته‌های بهداشتی شامل، ماسک و محلول ضدعفونی کننده است و به خانواده‌های نیازمندی که از طریق معتمدین و شورای محل شناسایی شده‌اند، تعلق گرفته است.

وی افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا و با توجه به شرایط پیش آمده در جامعه، نیاز به همدلی بیش از گذشته احساس می‌شود و در همین راستا در ۱۰ مرحله کمک‌های حمایتی شامل بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی به همت هیات امنا و گروه جهادی حرم مطهر علی بن حمزه(ع) تهیه و به افراد نیازمند و خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کووید ۱۹ اهدا شده است.

به گفته صفری گرایی، مرحله دهم کمک‌های مومنانه به مناسبت پنجم جمادی الاول میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در قالب اجرای طرح بزرگ شهید سلیمانی با کمک‌ بنیاد مستضعفان و مردم خیر شهر شیراز انجام شد.

او اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا قطره‌ای از دریای محبت مردم را جبران کنیم و در کنار سایر نهادها و دستگاه‌های خدمت رسان، به کادر درمان و مدافعان سلامت یاری رسانیم، به همین سبب بخشی از فضای بقعه متبرکه علی بن حمزه (ع) را به ایجاد کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده و ماسک اختصاص دادیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس، به تداوم کمک‌های نیک اندیشانه خیران و واقفان در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: این طرح تا سیزدهم دی ماه جاری سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت و تا هر زمان دیگری که نیاز به خدمت رسانی و کمک باشد همچنان همراه با مدافعان سلامت در کنار مردم خواهیم بود.

صفری گرایی، با اشاره به اقدامات موثر گروه جهادی حرم مطهر علی بن حمزه (ع) شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا، گروه جهادی این حرم مطهر علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در ضد عفونی معابر و خیابان‌های پیرامون این مکان مقدس فعالیت داشته و همچنین تعمیر و بهسازی منازل حاشیه شهر و روستاهای اطراف شیراز نیز بخش دیگری از اقدامات این گروه ه جهادی است.

وی، با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه برای انجام امور خیر و انسان دوستانه حتما نیاز به تمکن مالی نیست، ادامه داد: در بسیاری از کارهای خیرخواهانه که به همت هیات امنای آستان مقدس حضرت علی بن حمزه (ع) و در مناطق محروم شیراز صورت پذیرفته است، صاحبان حرفه و فن متعدد از جمله جوشکار، بنّا یا درودگر بخشی از وقت خودشان را به صورت رایگان برای کمک به نیازمندان وقف و از این طریق خالصانه به مردم خدمت و کمک کردند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات