استاندار فارس:

بافت تاریخی شیراز احیا شود

استاندار فارس، با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی کلانشهر شیراز گفت: امیدواریم شاهد احیا و زنده شدن دوباره بافت تاریخی این شهر باشیم. 

مطبوعات فارس/ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس در مطلب چهارشنبه خود به نقل از عنایت‌الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر عامل صندوق احیای بافت‌های تاریخی افزود: وجود بیش از سه هزار اثر ثبتی در فارس نیز بیانگر حجم و ظرفیت بالای فرهنگی و تاریخی این استان است.


او ادامه داد: استان فارس در حوزه صنایع‌دستی رونق مناسبی نداشته که در این زمینه باید از ظرفیت‌های صندوق احیای بافت‌ها استفاده کنیم.


وی، تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات صندوق احیا را از جمله ضرورت‌های کاری برشمرد و گفت: راه‌اندازی شعب استانی و اولویت‌بندی، از جمله پیشنهادهایی برای توسعه فعالیت‌های صندوق است که در این زمینه باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کامل و مطلوب کرد.


استاندار فارس افزود: دولت در این نوع فعالیت‌ها رقیب بخش خصوصی نیست و فعالیت‌های مناسبی نیز در موزه‌ها و خانه‌های تاریخی انجام شده که باید در سایر بخش‌های تاریخی هم تسری یابد تا بتوان به زنده شدن بافت تاریخی شیراز امیدوار بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات