مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد

کمک ۶ میلیارد ریالی یک موقوفه به طرح شهید سلیمانی در شیراز

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی گفت: به منظور اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش حاج خلیل زالی و با پیگیری‌های مجدانه اداره حراست اوقاف فارس تجهیزات آموزشی و رسانه‌ای مورد نیاز ۴۴ نفر از مددجویان این پرورشگاه موقوفه به ارزش شش میلیارد ریال تهیه و طی مراسمی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.  

مطبوعات فارس/ موسوی افزود: تجهیزات آموزشی شامل ۴۴ دستگاه لپ تاپ، تبلت و بن تهیه ارزاق بوده است که در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی تهیه و تامین شده است.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به قرار گیری بخش عمده‌ای از اراضی و رقبات موقوفه زالی در شهر صدرا، گفت: عواید و درآمد حاصل اراضی و املاک موقوفه زالی مطابق نیت واقف و نص صریح وقفنامه صرف پرورشگاه و نگهداری و پرورش کودکان یتیم می‌شود.

موسوی با بیان اینکه پرورشگاه فعلی موقوفه حاج خلیل زالی تنها ظرفیت پذیرش حداکثر ۵۰ مددجو را دارد، عنوان کرد: علیرغم بهسازی و نوسازی پرورشگاه موجود در سال‌های اخیر، همچنان این مرکز در کنار سایر پرورشگاه‌های موقوفه و موسسات خیریه استان پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

او ادامه داد: به همین منظور طرح احداث بزرگترین کانون آموزشی و تربیتی ایتام کودک توسط موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی تهیه شده است و پرورشگاه جدید با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ مددجو در بخشی از اراضی موقوفه زالی واقع در شهر صدرا شیراز احداث می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس به کمک ۲ میلیارد تومانی این موقوفه به ۴ هزار نفر از ایتام نیازمند شهر شیراز و فارس در سال جاری اشاره کرد و افزود: پرداخت حقوق موقوفه زالی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و متصرفین املاک این موقوفه به معنی پرداخت حقوق ایتام است و عواید حاصل از این موقوفه مطابق نیت واقف و زیرنظر ناظر موقوفه صرف کمک به ایتام می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات