با تفاهم بسیج سازندگی و راهداری فارس

توسعه راه‌های روستایی فارس شتاب می گیرد

تفاهمنامه‌ای با هدف شتاب بخشی به توسعه‌ی راه‌های روستایی استان، بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بسیج سازندگی فارس، امضاء و مبادله شد. 

مطبوعات فارس/ صبح یکشنبه ۳۰ آذر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس، طی نشستی، تفاهمنامه همکاری برای شتاب بخشی به توسعه راه‌های روستایی این استان را امضاء و مبادله کردند.

اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در این جلسه با تبریک فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و ایام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت و توانمندی های موجود بسیج برای احداث و توسعه راه‌های روستایی اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز با تبریک این ایام، گفت: استان فارس دارای ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی است که ۶۰ درصد آن آسفالته و ۴۰ درصد راه خاکی و شوسه است.

علیرضا سیاهپور با اشاره به اجرای طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) در استان فارس گفت: در فاز اول اجرای این طرح ساماندهی ۱۲۸ کیلومتر از راه‌های روستایی را آغاز کرده‌ایم که بخش عمده ای از آن در حال اجراء است و در فاز دوم این طرح نیز ساماندهی ۵۲۰ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی استان هدف خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: امید داریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال " جهش تولید" نام گذاری شده با استفاده بهینه از توانمندی ها و ظرفیت های سازمان بسیج سازندگی فارس به ویژه در حوزه نیروی انسانی جهادی و متخصص و ماشین آلات و تجهیزات، بتوانیم در فازهای مختلف احداث و توسعه راه های روستایی فارس موثر تر از گذشته اقدام کنیم.

سیاهپور با بیان اینکه توسعه راه‌های روستایی فارس شتاب می گیرد، افزود: ۱۸۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فارس دارای راه آسفالته و ۱۵۹ روستای ۲۰ خانوار به بالا نیز فاقد راه روستایی آسفالته است و امید داریم ساکنان این مناطق در قالب این تفاهم نامه و همچنین طرح ملی ابرار از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ هزار و ۶۰۰ روستا در استان فارس وجود دارد، گفت: از این تعداد نزدیک به ۱۶۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار و تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار فاقد آسفالت فارس ۹۳۲ روستا است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات