مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سهم هنرمندان فارس از تسهیلات دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای اصحاب فرهنگ و هنر فارس در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا در نظر گرفته شده است. 

مطبوعات فارس/ آسیب‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا پیامدهای بسیاری برای اهالی فرهنگ و هنر داشته است و از آنجا که عموم هنرمندان و اهالی فرهنگ از درآمد ثابت و امنیت شغلی بی‌بهره‌اند، وضعیت موجود، موجب بیکاری و ایجاد مشکلات معیشتی برای آنان شده است.

با بروز این مشکلات، دولت طرح‌هایی کمکی را برای پشتیبانی از این حوزه ارائه کرد؛ از جمله ارائه انواع تسهیلات با سود کم به اقشار فرهنگی و هنرمندان.

آنچه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از قول صابر سهرابی مدیر کل این اداره، پیشنهاد کرده، این است که تا تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا، انجمن‌ها، مؤسسات، فرهنگ‌وران و هنرمندان، برنامه‌های خود را در فضای مجازی ادامه دهند و با ارائه برنامه‌ها و پیشنهادهای خود به این اداره کل، از پشتیبانی و حمایت برای هرچه بهتر انجام دادن برنامه‌ها، برخوردار شوند.

این مقام با اشاره به اینکه حدود سه میلیون نفر شاغل در ۱۴ رسته منتخب مشمول حمایت‌های دولتی هستند، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز هویت شده اند و متقاضیان مشمول می‌توانند در سامانه کارا- کرونا نام‌نویسی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: در استان فارس تا امروز یک هزار و ۹۶ پرونده برای دریافت تسهیلات تشکیل شده و نزدیک به ۷۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی در همین زمینه اختصاص وام‌های ۱۲ درصدی ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومانی بدون ضامن را یادآور شد و ابراز داشت: این وام از دیگر کمک‌های دولتی به آموزشگاه‌های آزاد هنری، مؤسسات فرهنگی و هنری و هنرمندان است.

سهرابی در ادامه به دیگر تسهیلات رونق اشتغال در قالب وام تبصره ۱۸ اشاره کرد که سهم استان فارس در آن ۱۱ میلیارد تومان برآورد شده و گفت: بیش از ۴۰ درخواست در قالب این طرح ارائه شده است و به زودی پرداخت خواهد شد.

وی عنوان داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد دولت از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران به زودی به اعضای این صندوق پرداخت خواهد شد؛ افزون بر این سه ماه بیمه صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران در فارس برای بیش از ۲ هزار نفر از هنرمندان بیمه‌شده نیز پرداخت شد که سهم فارس ۲۰۰میلیون تومان بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات