صدور ویزای ایران برای گردشگران تجاری و درمانی

معاون گردشگری در جریان اجلاس جهانی گردشگری کشورهای دی هشت( D-8)، از صدور ویزای ایران برای گردشگران «تجاری» و «درمانی» خبر داد. این درحالی است که صدور ویزای توریستی ایران از اوایل امسال، همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شده است. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اجلاس جهانی گردشگری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مقامات و مسؤولان گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 و برخی صاحب‌نظران بین‌المللی برگزار شد. ولی تیموری ـ معاون گردشگری، به نمایندگی از ایران با حضور در پنل تخصصی وزرای گردشگری D-8 به سخنرانی درباره اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همزیستی با ویروس کرونا و نتایج حاصل از این تجارب برای دوران پیش رو پرداخت.

مدیریت جو روانی حاصل از کرونا، ارائه بسته‌های حمایتی مالی به ذی‌نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌ها و مخارج آن‌ها و همزمان تلاش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسؤولانه از جمله اقداماتی است که در این پنل به آن‌ها اشاره شد.

معاون گردشگری گفت: همزمان با تمرکز بر گردشگری داخلی برای رونق کسب و کارهای گردشگری در دوران کرونا توجه ویژه‌ای نیز به احیای گردشگری بین‌المللی معطوف شده است و به این منظور طبق رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت‌پذیرفته با وزارت امور خارجه در طول دوران کرونا صدور روادید ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین‌المللی قابل انجام است. از سوی دیگر وبینارهای متعددی با مقامات گردشگری بازارهای هدف برگزار و در آن‌ها بر ضرورت تداوم مراودات و همکاری‌های گردشگری تاکید شد.

تیموری در این پنل، اظهار کرد: از تجربیات به‌دست‌آمده در طول کرونا دو مورد را می‌توان نتیجه گرفت، یکی این که رونق گردشگری داخلی با رویکرد هوشمندانه و مسؤولانه بویژه با محوریت سفرهای خانوادگی می‌تواند در حفظ حیات بنگاه‌های گردشگری در دوران کرونا موثر باشد. دیگر این‌که، با توجه به ترس و نگرانی شدید جهانی به واسطه شیوع کرونا، به احتمال خیلی زیاد الگوی سفر گردشگران بین‌المللی در این دوران و در پساکرونا دستخوش تغیرات خواهد شد و گردشگران، سفرهای نزدیک‌تر، ایمن‌تر، با میانگین اقامت کمتر و در فضاهای بازتر را ترجیح خواهند داد؛ لذا تجدید نظر در رویکرد بازاریابی و بازتعریف محصولات گردشگری و روی آوردن به تورهای طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بومگردی می‌توانند اولویت بیشتری پیدا کنند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه است. در این اجلاس رییس پارلمان اروپا، نخست وزیر سریلانکا، رییس جمهور کونگو، دبیرکل آ. سه. آن و رییس مجمع عمومی سازمان ملل نیز سخنرانی کردند.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات