آخر هفته‌ی فارس بارانی است

مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی جدید در استان از اواخر روز پنچ‌شنبه ۶ آذر به این استان خبر داد. 

مطبوعات فارس/ مهرداد قطره‌سامانی، بیان کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاری شدن روان آب و سیلاب، آب گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها در برخی مناطق از مخاطرات احتمالی ناشی از این سامانه جدید بارشی است که پیش‌بینی می‌شود از پنجشنبه وارد فارس شود.

قطره‌سامانی توضیح داد: فعالیت این سامانه که اواخر پنج‌شنبه ششم آذرماه وارد فارس می‌شود، تا روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه تداوم دارد و پس از آن به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارش باران، گاهی رعد و برق در پاره‌ای نقاط با تگرگ، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات ناشی از این سامانه پیش‌بینی شده است.

او گفت: این سامانه روز پنج‌شنبه ششم آذر در نواحی شمال غربی با بارش ۵ میلی‌متری، روز جمعه هفتم آذر در نواحی شمال و غرب استان به ویژه شمال غربی با بارش ۵ تا ۲۵ میلی‌متری، روز شنبه هشتم آذر در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و غرب استان با بارش ۳۵ تا ۶۵ میلی‌متری، روز یکشنبه نهم آذر در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و غرب استان با بارش ۳۵ تا ۶۵ میلی‌متری و روز دوشنبه دهم آذر با شدت کناری در نیمه شمالی و بخش‌های از مرکز و غرب استان با بارش حداکثر ۱۰ میلی‌متری فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین توصیه کرد که افراد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند و در تردد جاده‌ای نیز به سبب لغزندگی احتیاط لازم آنجا شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات