حمایت از پایان‌ نامه‌ها در فارس در راستای مبارزه با مواد مخدر

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در این استان از پایان‌نامه‌های دانشجویی در عرصه مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌کند. 

مطبوعات فارس/ سلیمان کرمی، روز چهارشنبه با بیان اینکه بهره‌گیری از تحقیقات، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر از رسالت‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است افزود: ایجاد پیوند بیش از پیش میان دانشگاهیان و دانشجویان با این ستاد و جهت‌دهی تحقیقات و مطالعات دانشجویان به سمت مهمترین مسائل اجتماعی از کارکردهای این ستاد است .

کرمی ، بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی دانشجویان در جهت انجام پژوهش‌های کاربردی برای حل اصلی‌ترین مسائل اجتماعی و گسترش تعاملات با محیط‌های علمی را از جمله اهدافی دانست که ستاد مبارزه با مواد مخدر با جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، ۱۱۶ عنوان اولویت مصوب پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تعیین و ابلاغ ‌شده است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار داشت: عناوین پیشنهادی نیز شامل عرصه‌های مختلف فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی، مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر، حقوقی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم ‌نهاد است.

کرمی همچنین گفت: مقابله با قاچاق موادمخدر مطالبه جدی آحاد جامعه است، تلاش دستگاه‌های استان بر ناامن کردن محیط برای سوداگران مرگ متمرکز است. موادمخدر مشکلات فراوانی را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی به وجود می‌آورد و بنیان خانواده و جوانان ما را تهدید می‌کند؛ لذا همه باید با حساسیت با آن برخورد کنند.

وی افزود: به موازات اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری، درمان و کاهش آسیب؛ اقدامات مقابله‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و تعامل بین بخشی در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات