معاون جهاد کشاورزی فارس:

اطلاعات یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در فارس در سامانه هویتی ثبت شد

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۲۵۰ راس دام سبک و حدود ۲۵۰ هزار راس دام سنگین در استان هویت گذاری شده است. 

مطبوعات فارس/ ، افزود: از ابتدای شهریورماه تا نیمه آبان‌ماه جاری، هویت گذاری دام‌نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است یعنی سرعت عملی ایجاد کردیم تا بتوانیم تا پایان سال ۹۹، ۱۰۰ درصد دام‌های سبک و سنگین استان را هویت گذاری کنیم.


وی ادامه داد: با این اقدام هم بحث حمل و نقل و قاچاق را کنترل می‌کنیم و هم فضا برای احتمال اینکه در آینده تخصیص نهاده های دام سویا و ذرت از طریق آمار واقعی دام استان انجام شود و سامانه هویت گذاری ملاک اصلی تخصیص نهاده ها باشد، فراهم می شود.

 
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: یکی از راههای پیشگیری از قاچاق دام بحث هویت گذاری و ممنوعیت حمل دام بدون ثبت در سامانه هویت گذاری است.
کیومرثی افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته با نیروی انتظامی، هرگونه تردد دام در مبادی ورودی و خروجی استان به خصوص در مبادی استانهای حوزه خلیج فارس از جمله بوشهر و هرمزگان کنترل می‌شود.


وی ادامه داد: اگر کامیون های حمل دام نامه دامپزشکی داشته و در سامانه هویت گذاری ثبت شده و شماره پلاک ثبت و مقصد آن مشخص شده باشد، می توانند از مبادی ورودی و خروجی استان عبور کنند، در غیر این صورت به عنوان حمل دام قاچاق از تردد آنان جلوگیری و دام و خودرو توقیف می‌شوند و پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی فرستاده می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات