رشد بی سابقه سکه در یک روز

در حالی که تنها یک روز به برگزاری انتخابات آمریکا باقی است، بازار طلا و ارز دستخوش نوسانات افزایشی بی سابقه شدند به طوری که قیمت هر قطعه سکه امامی طرح جدید، در بازار تهران با افزایش بیش از یک میلیون تومان مواجه شد و نرخ آن به 14 میلیون و 329 هزار تومان رسید و دلار نیز با 831 تومان افزایش قیمت 28 هزار و 37 تومان قیمت خورد. 

مطبوعات فارس/ سکه امامی امروز یک میلیون و 231 هزار تومان گران شد و به قیمت 14 میلیون و 329 تومان رسید.همچنین نرخ سکه بهار آزادی 700 هزار تومان افزایش یافت.نیم سکه 7 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورد و ربع سکه به 5 میلیون و 200هزار تومان رسید. قیمت طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 308 هزار تومان ارزش گذاری شده است.

بررسی رفتار معامله‌گران در بازارهای بین المللی نیز نشان می‌دهد قیمت طلا در بازارهای جهانی روندی افزایشی را تجربه کرده است. قیمت هر اونس طلا در اولین روز بازگشایی بازار پس از تعطیلی روز یکشنبه به ۱۸۸۲ دلار و ۱۸ سنت رسید.این قیمت نزدیک به هشت دلار افزایش را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

افزایش نرخ ارز
در بازار ارز نیز نرخ دلار با کاهش قیمت مواجه شد، به نحوی که صرافی ملی قیمت فروش دلار را 28 هزار و 37 تومان درج کرد. یورو نیز با 790 تومان کاهش 32 هزار و 442 تومان قیمت خورد.


آنچه سبب شده است بازارهای ایران به موضوع انتخابات بیش از پیش حساس شوند، سیاست ترامپ برای تحریم و فشار حداکثری بر ایران است. برخی معتقدند رفتار بازار سکه و ارز امروز گواه هیچ اتفاق خاصی نیست و انتشار اخباری در خصوص پیشتازی ترامپ در برخی ایالات سبب می‌شود بازار با یکی از پرنوسان‌ترین روزها مواجه باشد .

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات