رئیس سازمان صمت فارس مدعی شد

تلاش برای بازگرداندن آرامش به بازار روغن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه، کمبود روغن خوراکی منجر به افزایش تقاضا برای خرید و انبار کردن این کالا شده است، تلاش برای بازگرداندن آرامش به بازار را یک اولویت دانست. 

مطبوعات فارس/ حمیدرضا ایزدی جمعه 9 آبان در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس معاونان وزارت صمت و روسای این سازمان‌ها در سراسر کشور، به خبرنگاران گفت: در این جلسه با توجه به مشکلات کمبود روغن در کشور بحث و بررسی و راهکارهای پیشنهادی، شرکت بازرگانی دولتی متعهد شده است که در اسرع وقت روغن خام را برای بسته بندی در اختیار خانوارها قرار دهد.

ایزدی افزود: در این جلسه همچنین اطمینان داده شد، که در شرایط حاضر هیچگونه مشکلی برای تامین روغن خام کارخانه‌های بسته‌بندی وجود ندارد و به تدریج این موضوع محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان فارس با تاکید بر اینکه مشکل کمبود روغن خوراکی در فارس برطرف می شود، گفت: براساس سهمیه مشخص شده روغن خام به کارخانجات داده شده و به مرور روغن به بازار عرضه می‌شود.

ایزدی گفت: به دلیل جوی که در بازار روغن ایجاد شده، مصرف کنندگان به دنبال خرید روغن و انبار کردن هستند، که این مسئله باعث شده تقاضا در سطح بازار افزایش یافته و بنابراین با توجه به این شرایط تمهیداتی ویژه و سهمیه لازم در راستای آرامش بازار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صمت فارس همچنین با بیان اینکه ذخایر روغن به اندازه کافی است، گفت: هماهنگی‌های لازم با گمرک نیز انجام شده، تا ترخیص روغن سرعت بگیرد و هر چه زودتر این محموله ها به کارخانه‌ها حواله شود و تولید افزایش پیدا کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات