رئیس مجمع نمایندگان فارس خبر داد

تعیین تکلیف منابع مالی آزادراه شیراز - اصفهان

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به پیشنهاد اعضای این مجمع برای اتصال آزادراه شیراز-اصفهان به استان بوشهر از طریق قطعه هشتم این پروژه‌ی در حال ساخت، یادآور شد که تکلیف مسائل مالی هفت قطعه نخست این پروژه مشخص شده است. 

مطبوعات فارس/ ابراهیم عزیزی جمعه 9 آبان به خبرنگاران گفت: در نشستی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به همراه معاونان وزیر دفاع و ۴ عضو از اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تکلیف تامین منابع مالی ۷قطعه آزادراه شیراز-اصفهان مشخص شده است.

او با اشاره به جزئیات نشست مذکور افزود: در این نشست برای قطعات یک تا ۷پروژه برای تامین منابع مالی آن، تعیین تکلیف مالی شد که وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام ۵۰ درصد برای تکمیل آن سهیم شدند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت: در این نشست برای تعیین تکلیف قطعه ۸ پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تامین منابع مالی و ضرورت تسریع در اجرای پروژه با توجه به رسیدن فصل سرما پیشنهاداتی ارائه شد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس اضافه کرد: در بررسی و تعیین تکلیف قطعه ۸ مجمع نمایندگان فارس در مجلس پیشنهاد تغییر این قطعه به پروژه آزاد راه اصفهان- شیراز- بوشهر را ارائه دادند.

عزیزی خاطرنشان کرد: به این ترتیب در صورت موافقت وزارت راه و شهرسازی و نبودن موانع قانونی، قطعه ۸پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تبدیل به قطعه یک آزادراه شیراز -بوشهر می‌شود و وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام به ترتیب ۶۰درصد و ۴۰درصد در اجرای پروژه سهیم می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: در این نشست همچنین تصمیماتی پیرامون اجرای عملیات آزادراه لامرد- پارسیان گرفته شد.

آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که در صورت گشایش آن تا پایان سال ۹۹، آرزوی ۱۰ ساله مردم استان فارس و اصفهان محقق می‌شود.

اهمیت پروژه آزاده اصفهان- شیراز در اتصال این دو شهر گردشگرپذیر به یکدیگر خلاصه نمی‌شود، مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور از خط اتصال این دو کلانشهر به هم می‌گذرد و بهره برداری از این آزادراه می‌تواند علاوه بر کوتاه کردن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، مصرف سوخت را کاهش داده و آمار تصادفات ناشی از تردد در جاده کنونی مواصلاتی میان دو استان اصفهان و فارس را نیز کاهش دهد.

این آزادراه به منظور کوتاه شدن فاصله بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز به میزان ۱۴۰ کیلومتر و کاهش مدت سفر به میزان ۱.۵ ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش تصادفات در مسیر کریدور شمال به جنوب در دو باند مجزا به طول ۲۲۵ کیلومتر در حال احداث است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات