مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس اعلام کرد :

طرح برق امید راهکار تشویقی دولت برای مصرف بهینه است

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس به موضوع برق امید و تشویق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق با ارائه این الگو اشاره کرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهره‌گیری از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح برق امید است. 

مطبوعات فارس/ غلامرضا نصیری روز دوشنبه بر لزوم برنامه ریزی برای گذر از اوج مصرف تابستانی و پیک بار سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و اظهار داشت : رشد بار مصرف برق در استان فارس و برخی از نقاط جنوب کشور بالاتر از متوسط کشوری است ، این موضوع توجه به طرح امید و تلاش برای فرهنگ سازی بیشتر برای مدیریت مصرف و رسیدن به نقطه مصرف مطلوب برق را گوشزد می کند.

نصیری در نشست هماهنگی و کارشناسی بررسی گلوگاه های شبکه برق فارس و بوشهر اظهار داشت : با بررسی دقیق گلوگاه های شبکه در تابستان سال ۹۹ باید از هم اکنون برنامه های لازم برای گذر از پیک‌ بار سال آینده انجام شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر خاطر با تقدیر از تلاش های کارشناسان ، مهندسین و تمامی همکاران برای عبور از پیک بار تابستان ۹۹ گفت : با توجه به محدودیت های منابع مالی باید تلاش های لازم برای رفع مشکلات در این حوزه نیز انجام گیرد و با مدیریت بار و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه ، کشترکان و شهروندان را به سمت و سوی صرفه جویی بیشتر در مصرف برق و فرهنگ درست مصرف کردن هدایت کرد.

مهندس نصیری به موضوع برق امید و تشویق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت : این الگو در سطح کشور کلید می خورد و شهروندان و مشترکان زیادی در فارس و جنوب کشور در چرخه و حیطه مصرف بهینه برق قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از شهروندان و مشترکان برق در استان فار س و در جنوب کشور مشمول تعرفه برق رایگان و برق امید می شوند اظهار امیدواری کرد که استفاده از این الگو در عبور از نقطه اوج مصرف تابابستان ۱۴۰۰ نیز موثر باشد .

نصیری اضافه کرد : طرح برق امید آبان ماه به صورت رسمی در بسیاری از مناطق آغاز می شود و در نخستین قبض برق الکترونیکی محاسبات طرح برق امید در آن گنجانده می شود ، این موضوع در نخستین دوره قرائت کنتورها لحاظ می شود و برای مشترکان ارسال می گردد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر بر لزوم تغییر رفتار شهروندان و مشترکان در مصرف برق برای ایجاد اطمینان بیشتر در عبور از نقطه اوج مصرف تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود : برق امید می تواند تغییر رفتار مصرفی مشترکان ایجاد کند ، قرار گرفتن مصرف کنندگان برق درطرح برق امید موضوعی است که به صورت تشویقی از سوی توانیر برنامه ریزی شده است و امید است آغاز این طرح مصرف برق در فار س و برخی از نقاط جنوبی کشور را همسان با متوسط کشوری مصرف و حتی بهینه تر از آن تغییر دهد .

نصیری ادامه داد : در حال حاضر طرح برق امید مشمول مشترکان خانگی است ، الگوی این نوع مصرف از عملکرد مشترکان و شهروندان و نوع مصرف آنان در سال‌های گذشته به دست امده است و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق درطرح برق امید برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات