سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در فارس تنها ۷ عدد است

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۶۹ جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس فارس موجود است و ۲ هزار و ۱۳۱ مدرسه دخترانه، پسرانه و مختلط در فارس کتابخانه‌ ندارند و سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز فقط ۷ عدد است. 

مطبوعات فارس/ سعید خادمی سه‌شنبه ۲۲مهرماه در نشستی خبری با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه هر کشور سرانه کتابخوانی است، گفت:باید کتابی در دسترس باشد تا سرانه افزایش یابد، به همین منظور پویش نذر دانایی در جامعه دانش آموزی فارس راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸ هزار واحد آموزشی در فارس فعال است، ابراز داشت: در بخش دختران یک هزار و ۵۵۱ کتابخانه مستقل، ٨٧ کتابخانه مشترک و ۸۰۹ مدرسه بدون کتابخانه داریم و در مدارس پسرانه یک هزار و ۷۱۸ مدرسه وجود دارد که از این تعداد ۷۸۹ مدرسه آن کتابخانه ندارند؛ افزون بر این از یک هزار و ۵۰۷ مدرسه مختلط، بیش از ۵۳۳ مدرسه کتابخانه ندارد.

۲۵۵ کتابخانه در مناطق محروم و عشایری راه اندازی می‌شود

او در ادامه نوید راه‌اندازی ۲۵۵ کتابخانه در مناطق محروم و عشایری فارس داد و عنوان کرد که این کتابخانه‌ها با مشارکت‌های مردمی تامین خواهد شد.

وی گفت: یک هزار و ۴۴۰ دانشنامه به ارزش ۳۶میلیون تومان در مرحله نخست پویش "نذر دانایی" آموزش و پرورش فارس به مدارس استان اهدا شد.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی آموزش و پرورش فارس افزود: در مرحله دوم این پویش با رشدی هزار درصدی و با استفاده از ظرفیت کمک خیرین۱۴ هزار کتاب در ۶۰ کانون فرهنگی هنری فارس توزیع شده است.

جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی در راه فارس

خادمی درباره برگزاری دیگر جشنواره‌های دانش‌آموزی در فارس گفت: اولین جشنواره بین‌المللی شاهنامه خوانی تا پایان امسال در استان برگزار خواهد شد.

وی همچنین نوید برگزاری مسابقه حافظ‌خوانی با ۲۰ غزل برگزیده در رشته‌های رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، آواز ویژه دانش آموزان پسر داد و افزود: مهلت ارسال آثار به مسابقه دوم آبانماه و اعلام نتایج نیز در روز دانش‌آموز ۱۳ آبان خواهد بود.

در استان فارس۸۷۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل‌اند که از این تعداد ۴۸۸ هزار نفر در پایه دبستان، ۲۱۵ هزار نفر در پایه متوسطه اول و ۱۶۷هزار دانش‌آموز در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات