افزایش موارد بستری در فارس

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کروناویروس در فارس، از افزایش موارد بستری خبر داد و گفت: هم‌اینک ۷۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مختلف فارس بستری هستند. 

مطبوعات فارس/ دکتر علی اکبری یکشنبه ۱۳ مهر به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۲۹۸ هزار و ۶۷۴ مورد نمونه تشخیصی کروناویروس در آزمایشگاه‌های فارس بررسی شده که ۵۶ هزار و ۸۲۶ مورد مثبت قطعی بوده است.

اکبری با ابراز تاسف از فوت ۵ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس خاطرنشان کرد: تعداد کل جان‌باختگان از این بیماری در استان فارس تا صبح روز ۱۳ مهر به ۱۰۱۶ نفر رسیده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بخشی از بیماران بستری در بیمارستان، نیازمند خدمات ویژه هستند، گفت: هم‌اینک ۹۶ بیمار به واسطه وضعیت وخیم بیماری، در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

اکبری در عین‌حال از افزایش آمار بهبود یافتگان از این بیماری نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه ۵۱ هزار و ۵۱۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به تداوم سیر صعودی تعداد موارد مثبت شناسایی شده طی روزهای اخیر هشدار داد و گفت: این موضوع موجب افزایش بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی شده است.

اکبری از عموم مردم درخواست کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی منظم دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، ضمن حفظ سلامت خود، مجموعه سلامت را در مهار این ویروس یاری دهند و افزود: ویروس کرونا همواره مترصد استفاده از فرصتی است که بی‌تفاوتی و اهمال شهروندان در رعایت مسائل بهداشتی، ایجاد می‌کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات