سارقان منیزیم بدن

طی یک قرن گذشته میزان مصرف منیزیم ما از حدود 500 میلی گرم در روز به 175 تا 225 میلی گرم رسیده است که کمتر از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده مغذی است. 

مطبوعات فارس/ به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، در حقیقت، کمبود منیزیم یکی از شایع‌ترین موارد کمبود مواد مغذی در کشورهای توسعه یافته است و بیشتر بین افراد میانسال و مسن دیده می شود. کارشناسان، کشاورزی صنعتی و تغییر رژیم های غذایی را از مقصران اصلی این شرایط عنوان کرده اند.

منیزیم در صدها عملکرد آنزیمی در بدن نقش دارد و همچنین حدود یک درصد از ماده معدنی استخوان ها را تشکیل می دهد، از این رو، جای شگفتی نیست که با کمبود آن در بدن افراد بیشتری با موارد زیر مواجه می شوند:

دیابت: نتایج چند مطالعه نشان داده اند که افرادی با بالاترین سطوح منیزیم با کمترین خطر برای ابتلا به دیابت مواجه هستند.

بیماری قلبی: مطالعه ای که در نشریه Nutrition Research منتشر شد و شرایط بیش از 10 هزار شهروند آمریکایی را بررسی کرد، نشان داد افرادی که مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای منیزیم را دریافت می کردند از سطوح کمتر پروتئین واکنشی C برخوردار بودند. افزایش سطوح پروتئین واکنشی C به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پیش بینی کننده های قوی بیماری قلبی است.

کلسترول: مطالعات بالینی نشان داده اند که منیزیم به کاهش کلسترول سرم کلی و سطوح افزایش یافته تری گلیسیرید کمک می کند. منیزیم سطوح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد و در مقابل، سطوح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد.

طی یک مطالعه پژوهشگران وضعیت 2,245 مرد میانسال را طی یک دوره 20 ساله دنبال کرده و سطوح منیزیم و میزان شکستگی استخوان ها که آنها تجربه کردند، بررسی شد. نتایج نشان داد مردانی که دارای سطوح پایین‌تر منیزیم در بدن خود بودند با افزایش خطر شکستگی استخوان، به ویژه شکستگی کفل، مواجه هستند. خطر مواجهه با شکستگی استخوان بین مردانی که دارای پایین‌تر سطوح منیزیم در بدن خود بودند 44 درصد بیشتر بود.

دریافت منیزیم و حفظ سطوح سالم آن
در حال حاضر، مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای منیزیم 320 میلی گرم برای زنان و 420 میلی گرم برای مردان 31 ساله و بزرگ‌تر است. اما بیشتر افراد میزان کمتری از این سطح را مصرف می کنند.

شما می توانید مواد غذایی سرشار از منیزیم را برای حصول اطمینان از دریافت این ماده مغذی به میزان کافی از رژیم غذایی به آن اضافه کنید که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانه های کدو تنبل، 3.5 اونس (100 گرم): 594 میلی گرم

سبوس کامل، نصف فنجان: 112 میلی گرم

آجیل برزیلی، 1 اونس (28 گرم): 107 میلی گرم

دانه های چیا، 1 اونس (28 گرم): 95 میلی گرم

برنج قهوه ای، 1 فنجان: 86 میلی گرم

ماهی، خالمخالی، 3 اونس (85 گرم): 82 میلی گرم

اسفناج، نصف فنجان: 78 میلی گرم

بادام، 1 اونس (28 گرم): 77 میلی گرم

برگ چغندر سوئیسی، نصف فنجان: 75 میلی گرم

لوبیا لیما، نصف فنجان: 63 میلی گرم

بادام زمینی، 1 اونس (28 گرم): 48 میلی گرم

موز، 1 عدد: 32 میلی گرم

چغندر، 1 فنجان: 31 میلی گرم

اگرچه مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم یکی از راهبردهای مفید برای دریافت این ماده معدنی به میزان کافی است، عامل مهم دیگری که باید مد نظر قرار داد سن است زیرا با افزایش سن، بدن شما به خوبی گذشته مواد معدنی را جذب نمی کند. این می تواند به معنای آن باشد که مصرف غذاهای سرشار از منیزیم ممکن است به تنهایی برای تامین نیاز روزانه به این ماده معدنی کافی نباشد.

از این رو، ممکن است به مصرف مکمل های منیزیم نیاز داشته باشید. هنگام انتخاب مکمل های منیزیم محصولاتی که جذب آنها برای بدن راحت‌تر است را انتخاب کنید که از آن جمله می توان به منیزیم آمینو اسید کلات، منیزیم فسفات، منیزیم گلیسینات، منیزیم اوروتات، منیزیم سیترات، و منیزیم ترونات اشاره کرد.

همچنین، شما باید به مواردی که می توانند موجب کاهش سطوح منیزیم در بدن شوند توجه داشته باشید.

از نوشیدنی های کافئین‌دار و الکل پرهیز کنید: کافئین یک ماده ادرارآور است و می تواند دفع مواد معدنی از بدن را تسریع کند. نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه می توانند جذب مواد مغذی را برای روده ها دشوارتر سازند.

مدیریت سطوح استرس: به نظر می رسد افرادی که با استرس مزمن مواجه هستند از سطوح پایین منیزیم در بدن خود برخوردار هستند و افرادی که دارای سطوح کافی منیزیم در بدن خود هستند، استرس کمتری را تجربه می کنند. یافتن روش هایی برای مدیریت بهتر استرس و تقویت سطوح منیزیم یک وضعیت برد-برد برای شما محسوب می شود.

دستگاه های تصفیه کننده آب: آب سخت می تواند موجب رسوب مواد معدنی در لوله ها و شیرآلات شود، از این رو، افراد بسیاری از دستگاه های تصفیه و نرم کننده آب استفاده می کنند. اما زمانی که این کار را انجام می دهید ممکن است یکی از منابع چشمگیر منیزیم را از دست بدهید. نتایج یک مطالعه نشان داد که 2 لیتر آب شیر در برخی نقاط می تواند تا 30 درصد از نیاز روزانه به منیزیم برای برخی بزرگسالان را تامین کند.

همچنین، شما می توانید حمام نمک فرنگی اصل یا اپسوم را برای آرامش عضلات و افزایش سطوح منیزیم امتحان کنید. نمک فرنگی اصل از منیزیم سولفات تهیه می شود و این ماده معدنی می تواند از طریق پوست جذب بدن شود.

برچسب ها :
 
از   9   رای
2.36

عکس های خبر

نظرات