مدیرکل اوقاف فارس اعلام کرد

آزادی شماری از زندانیان فارس به مناسبت عید ولایت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد که همزمان با عید سعید غدیرخم، شماری از زندانیان جرائم غیرعمد، با هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها و با استفاده از درآمد موقوفات منطبق و همراهی خیرین از زندان رها خواهند شد. 

مطبوعات فارس/ حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، یکشنبه ۱۲ مردادماه در جلسه شورای خیرین فارس که با حضور مدیر کل و معاونان سازمان زندان‌های استان برگزار شد، گفت: تلاش برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد از بند، ان‌شاءالله در سه مرحله و طی سال اجرایی خواهد شد.

موسوی گفت: نخستین مرحله از این اقدام به مناسبت عید سعید غدیرخم انجام و طی آن تعدادی از زندانیان با هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان زندان‌های فارس آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اقدام از محل موقوفات منطبق و کمک‌های خیرین استان فارس اجرایی می‌شود، افزود: زندانیانی مشمول خواهند بود که دیون آنان کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس خاطرنشان کرد که برای مرحله نخست از این برنامه، با مشارکت خیرین و موقوفات منطبق، تا سقف ۸۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

موسوی گفت: البته آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد مالی تداوم خواهد داشت و به یاری خداوند در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و همچنین ۱۲ بهمن‌ماه نیز ۲ مرحله بعدی اجرایی خواهد شد.

او اضافه کرد که سال گذشته نیز اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از محل کمک‌های خیرین و موقوفات منطبق، زمینه رهایی ۲۶ زندانی جرایم غیرعمد را با تامین دیون آنها به میزان ۲ میلیارد ریال، آزاد کرده بود.

موسوی در ادامه یکی از رسالت‌های اصلی ندامتگاه‌ها را اصلاح و تربیت دانست و گفت: آموزش زندانیان و اصلاح و تربیت مجرمین نقش اساسی در جلوگیری از ارتکاب جرم دارد و هر چه مبانی تربیتی و آموزشی در زندان‌ها افزایش یابد و قوی‌تر شود، قطعاً شاهد کاهش جرم خواهیم بود.

او ادامه داد: متأسفانه بسیاری از این افراد به دلیل اینکه به لحاظ اجتماعی با مشکلاتی مواجه بوده‌اند و از امور معنوی فاصله داشته‌اند در زندگی خود نا آگاهانه مرتکب جرم شده‌اند و همان‌طور که مشاوران و متخصصان بر آموزش و تربیت یکایک افراد جامعه تأکید دارند؛ با آموزش‌های فرهنگی قرآنی و اصول تربیت اسلامی نیز می‌توان رویکردهای اخلاقی درمیان زندانیان و مجرمان ایجاد کرد که موجبات تغییر در رفتارها و شیوه زندگی‌شان پدید آورد.

موسوی با اشاره به اینکه اقدامات موثری به‌همین منظور و از سال‌های گذشته با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان زندان‌ها آغاز شده است، گفت: تجربه برگزاری کلاس‌های قرائت و حفظ قرآن کریم و استفاده از ظرفیت تبلیغی حوزه‌های علمیه و اعزام مبلغان روحانی به زندان‌های استان فارس در ایام مختلف سال نمونه‌های موفقی از تلاش برای آموزش، اصلاح و تربیت در ندامتگاه‌های فارس بوده است که باید تداوم یابد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات