کلید سئوالات آزمون دکتری منتشر شد

کلید سئوالات آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. 

مطبوعات فارس/ آزمون مقطع دکتری سال ۹۹ از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۹ مردادماه در ۶۰ شهرستان کشور آغاز شد و برگزاری آن تا ظهر ادامه داشت. داوطلبان آزمون دکتری امسال برخلاف سال‌های گذشته به دلیل پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس موظف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بودند، به طوری که در این آزمون بازرسی بدنی تمامی داوطلبان حذف شد و داوطلبان در جلسه آزمون موظف به استفاده از ماسک بودند ضمن اینکه فاصله صندلی‌های داوطلبان در آزمون امسال حدودا دو برابر افزایش داشت.

در حوزه‌های امتحانی آزمون امسال، از هیچ کدام از داوطلبان اثرانگشت دریافت نشد و هویت داوطلبان صرفا از طریق امضا و کنترل مدارک شناسایی، تأیید می‌شد.

ظرفیت پذیرش داوطلبان دکتری آزمون امسال، در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و حدودا ۲۴ هزار ظرفیت پذیرش تعیین شده است که ۱۴ هزار آن مربوط به دانشگاه های دولتی و ۱۰ هزار نفر آن نیز به دانشگاه آزاد و دانشگاه های غیردولتی اختصاص یافته است.

کلید سئوالات آزمون دکتری اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و نتایج اولیه آن نیمه اول شهریور اعلام می شود تا در دهه دوم شهریور داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند و به منظور انجام مصاحبه، به دانشگاه ها معرفی شوند.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصاحبه دانشگاه ها برای داوطلبان به صورت مجازی انجام می گیرد و نیازی به حضور داوطلب در دانشگاه ها نیست.بنابراین با توجه به اینکه برنامه زمانی این مصاحبه ها فشرده تر خواهد شد ما تلاش می کنیم تا اواخر مهر ماه نتیجه قطعی این مصاحبه ها اعلام شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات