تاکنون بیش از ۵۲ هزار نفر در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براساس آخرین آمارها، تاکنون ۵۲ هزار و ۲۵۹ نفر در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۲۶۶ نفر مربوط به شهرستان شیراز است. 

مطبوعات فارس/ دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۵ مهر در جمع خبرنگاران گفت: برابر آمارها، از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز در فارس از ۲۸۵ هزار نفر بیمار مشکوک یا دارای علامت، تست کرونا شده است.

همتی شمار فوت شدگان براثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که با اضافه شدن این تعداد، جمع کل قربانیان بیماری کووید۱۹ در استان فارس به ۹۶۷ نفر رسیده است.

وی ضمن هشدار نسبت به تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان و بیماران بستری در فارس، گفت: اکنون ۷۶۷ بیمار در بیمارستان‌ها بستری‌اند که ۸۶ نفر از آنان، در بخش مراقبت ویژه بستری و تحت درمان هستند.

همتی با بیان اینکه تعداد ۴۸ هزار و ۳۴۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان فارس، بهبود یافته‌اند، گفت: این عدد ۹۲ درصد از کل مبتلایان را شامل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان‌های همجوار فارس، عموما در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع این بیماری قرار دارند، گفت: اگر شهروندان در فارس نسبت به کروناویروس رفتار بهداشتی مناسبی نداشته باشند و توصیه‌های پیشگیرانه را اجرا نکنند، فارس نیز با وضعیت قرمز روبرو خواهد شد.

همتی همچنین یادآور شد که بعد از شهرستان شیراز، به ترتیب شهرستان‌های مرودشت، داراب، کوار، لامرد، آباده، زرین‌دشت، قیر و کارزین، فیروزآباد و ممسنی، در رده‌های بعدی تعداد بیمار مثبت قطعی قرار دارند.

پیش از این و براساس آمارهای اعلامی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شمار افراد بهبود یافته از بیماری کروناویروس، ۹۳ درصد از کل آمار مبتلایان را شامل می‌شد اما برابر اعلام همتی، اکنون این عدد با یک درصد کاهش به ۹۲ درصد افت داشته است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات