شهردار شیراز:

اعتبارات تامین شود خط سه مترو شیراز ۵ ساله به بهره برداری می‌رسد

مطبوعات فارس / معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به نیابت از دولت اعلام می‌کنیم که ۵۰ درصد از آنچه در ارتباط با سرمایه‌گذاری و مخارج پروژه خط سه قطار شهری شیراز هست را پرداخت خواهیم کرد تا مردم بتوانند هرچه سریعتر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 محمد باقر نوبخت پنجشنبه در آیین کلنگ زنی خط سه قطار شهری شیراز افزود: بخشی از وظیفه دولت به جز مسائل مرتبط با عمران که باید بدون وفقه به نتیجه برساند که از این بابت از مجلس شورای اسلامی بابت همراهی تشکر می‌کنیم به حمایت از مجموعه‌ها و بخش‌هایی که در قبال آن مسئول نیست مانند شهرداری‌ها باز می‌گردد.
وی ادامه داد: آنچه که شهرداری‌های سراسر کشور تحت عنوان مترو و قطار شهری در دست انجام دارند ۵۰ درصد منابع اوراق مشارکت و اسناد خزانه آن از جانب دولت است.
او اظهار داشت: بنابراین از استاندار فارس می‌خواهم که به عنوان نماینده عالی دولت نظارت لازم را داشته باشد و هر زمان که از سوی استاندار اعلام شود آن بخشی که تعهد شده را پرداخت خواهیم کرد.

 


نوبخت تصریح کرد: دولت تا انتهای اجرا و بهره‌برداری این پروژه (خط سه مترو شیراز) در کنار شهرداری و شورا است و هر مقدار که شما پول لازم داشته باشد پرداخت خواهد شد.


تاکید رهبری بر واگذاری امور به مردم


رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لزوم توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بسیاری از فعالیت‌ها به مردم و بخش خصوصی گفت: هر زمان که دولت خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیم، اولین سوال ایشان از ما این است که چقدر واگذاری امور به مردم را در دولت انجام داده‌اید.


نوبخت تصریح کرد: قطعا در پایان و فرجام کار این دولت یکی از شاخص‌های ارزیابی نیز این خواهد بود که چقدر دولت کارها را به مردم واگذار کرد.
وی اظهار داشت: قانون اساسی، اساس همه فعالیت‌ها را مردم می‌داند و معتقد است که کشور را مردم باید اداره کنند بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی نیز کارها را مردم باید انجام دهند.


او اضافه کرد: طبق این اصل هرچه را که از مدیریت و مالکیت می‌توانیم باید به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کنیم و دولت فقط در جایگاه سیاستگذاری، نظارت و هدایت باشد.


فاز اول پروژه خط سه قطار شهری شیراز به طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در این آیین آغاز شد که این فاز در طول پنج سال به بهره برداری می رسد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، عصر چهارشنبه هشتم مردادماه جاری در آغاز سفر ۲ روزه به استان فارس در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفر رییس جمهوری به استان فارس اختصاص داده شده و با توجه به اینکه ابعاد و حجم برخی از پروژه‌ها افزایش یافته، نیازمند تقویت مالی هستند که در این سفر درباره آن، تصمیم‌گیری خواهد شد.
بازدید هوایی از بزرگراه دشت ارژن - قائمیه، افتتاح نمایشگاه دائمی دفاع مقدس استان فارس و شرکت در نشستی با نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های روز نخست سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان فارس بود.


آغاز عملیات ساخت مسکن محرومان، بازدید از ورزشگاه در حال ساخت ۶ هزار نفری شیراز، بهره‌برداری از فاز اول دانشگاه صنعتی شیراز و شرکت در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های روز پنجشنبه نوبخت در شیراز اعلام شده است.

 

حیدر اسکندرپور پنج‌شنبه ٩ مرداد در آیین آغاز عملیات اجرایی خط۳ مترو شیراز که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: خط یک و دو مترو شیراز همزمان آغاز شد و امروز ایستگاه بیستم خط یک آماده افتتاح است.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/07/30/4/157267634.jpg

او بیان کرد: سال گذشته با انجام شش و نیم کیلومتر حفاری اتفاق مبارکی در خط دو  مترو شیراز افتاد و پس از آن بلافاصله ریل گذاری آغاز شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه خط دو مترو با سه ایستگاه تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد، عنوان کرد: البته این مهم منوط به رفع مقدمات است.



اسکندرپور ادامه داد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به شیراز مقرر شد که سال‌های ٩٧ و ٩٨ اوراق مشارکت ششصد میلیارد تومانی به مترو شیراز اختصاص داده شود که در سال ٩٧ محقق شد اما در سال ٩٨ تنها ٣٠٠ میلیارد تومان تخصیص یافت و ٣٠٠ میلیارد تومان دیگر را به مشهد دادند!


او انتشار و عرضه اوراق مشارکت ویژه توسعه مترو در کلانشهرها را یک اتفاق مبارک در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: امید است با تداوم این مهم شاهد توسعه خطوط ریلی مترو در کلانشهر شیراز باشیم.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه خط سه یکی از مهمترین خطوط مترو شیراز است و اگر امروز می‌خواستیم تصمیم بگیریم که اولویت راه‌اندازی خطوط ریلی با کدام خط است، قطعا این خط را به دلیل تردد بالا انتخاب می‌کردیم، گفت: ظرف یکی دو سال آینده سهم ٥٠ درصدی شهرداری شیراز برای احداث این خط را تامین خواهیم کرد.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خط دو مترو شیراز نشان داد که اگر حمایت شود می‌تواند حفاری خط سه مترو را هم تا پایان سال آینده به اتمام برساند.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/07/30/4/157267642.jpg

برچسب ها :
 
از   9   رای
2.34

عکس های خبر

نظرات