تولد چهلمین نوزاد سالم از مادر مشکوک به کووید ۱۹ در شیراز

مطبوعات فارس/ سرپرست مدیریت بیمارستان حضرت زینب(س) گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، چهل نوزاد سالم از مادران مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹ در این بیمارستان متولد شده است.

طاهره گشتاسبی یکشنبه ۱۲ مرداد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در بیمارستان تخصصی حضرت زینب(س) شیراز، یک بخش برای خدمات رسانی به مادران باردار مبتلا یا مشکوک به کووید۱۹ پیش‌بینی و تجهیز شده است.

به نقل از علوم پزشکی شیراز، گشتاسبی با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت زینب(س) از ابتدا به صورت محدود میزبان بیماران مبتلا به این بیماری بوده است، تلاش برای سلامت مادر و نوزاد از نظر جسمی و روحی را هدف تمامی خدمتگزاران این مرکز برشمرد.

گشتاسبی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص دوران بارداری و پس از زایمان، توجه به سلامت روحی و روانی مادر و نوزاد همواره در دستور کار بوده است؛ این امر در مادران مبتلا به کرونا ویروس شرایط خاص خود را دارد که توجه و رسیدگی به آنها نیازمند پرستاران و کارکنان آگاه و با تجربه در این زمینه است.

 سرپرست مدیریت بیمارستان حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: این مرکز تمامی امکانات فیزیکی و نیروی انسانی خود را در راستای کمک به این مادران و نوزادان بسیج کرده تا پس از سلامت فیزیکی مادر و برگشت او به کانون خانواده، از نظر سلامت روحی و روانی در بهترین شرایط ممکن باشند.

مریم سادات سجادی، مدیر پرستاری بیمارستان حضرت زینب (س) نیز با بیان اینکه تا کنون چهل نوزاد از مادران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در این مرکز به دنیا آمده و همگی در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: از مجموع چهل نوزاد به دنیا آمده، ۲۸ نوزاد از امکانات بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان این مرکز استفاده کرده‌اند و با توجه به رعایت پروتکل‌های موجود، هیچ کدام از نوزادان به این ویروس مبتلا نشده‌اند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات