قربانی‌شدن دستکم ۱۲ خبرنگار در جنگ غزه

یک سازمان روزنامه نگاری گزارش داد که از آغاز جنگ بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکنون دستکم ۱۲ خبرنگار جان خود را از دست داده اند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در وب سایت خود اعلام کرد تا تاریخ 14 اکتبر و تا پایان روز هشتم جنگ بین اسرائیل و حماس، دستکم 12 خبرنگار در جریان این نبرد کشته و 2 خبرنگار دیگر مفقود و 8 خبرنگار دیگر مجروح شده اند.

در این گزارش آمده است: روزنامه نگاران در غزه با خطرات بسیار زیادی مواجه هستند در حالی که برای پوشش اخبار جنگ با حمله زمینی ارتش اسرائیل، حملات هوایی مرگبار این رژیم، قطع شدن ارتباطات و قطعی گسترده برق مواجه هستند.

براساس این گزارش، در 8 روز اول این نبرد مرگبار، کشته شدن 10 روزنامه نگار فلسطینی، یک روزنامه نگار اسرائیلی و مفقود شدن یک روزنامه نگار دیگر تایید شده است. در تاریخ 13 اکتبر نیز، یک خبرنگار مستقر در بیروت در پی گلوله باران مناطق جنوبی لبنان از سوی ارتش اسرائیل کشته شده است.

گرانترین دوره فارکس رایگان شد " فرصت رو از دست نده"


هماهنگ کننده برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای این کمیته تاکید کرد که خبرنگاران غیرنظامیانی هستند که کار بسیار مهمی را در مواقع بحران انجام می دهند و نباید مورد هدف طرف های جنگ قرار بگیرند. خبرنگاران هنگام پوشش اخبار این جنگ قربانیان بزرگی در این منطقه هستند. باید قوانینی برای تضمین امنیت آنها توسط تمام طرف ها در نظر گرفته شود تا از مرگ بیشتر آنها جلوگیری شود.

این در حالی است که در نهمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی مناطق مسکونی غزه و غیرنظامیان همچنان هدف حملات این رژیم قرار می‌گیرند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، 66 درصد قربانیان جنایات اشغالگران را کودکان تشکیل می دهند. براساس اعلام وزارت بهداشت نوار غزه شمار شهدای حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه به 2329 نفر و شمار زخمی‌ها نیز 9042 نفر افزایش یافت.

به گفته سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) ، از زمان شروع بمباران اسرائیل بیش از 700 کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه تعداد مجروحان از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» از تاریخ 15 مرداد را 3715 نفر و تعداد کشته‌ها را 1500 نفر اعلام کرد.

وزارت کشور فلسطین هم اعلام کرد: ده‌ها شهید در زیر آوارها هستند و خارج کردن آن‌ها از توان ما خارج است. تعداد زیادی افراد زنده زیر آوارها گرفتار شدند و نمی‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و به کمک‌های خارجی فوری نیاز داریم.در صورتی که تجهیزات پزشکی ضروری وارد غزه نشود، ده‌ها نفر جان خود را از دست خواهند داد.

مقاومت فلسطین هم در این مدت در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان و آواره کردن ملت فلسطین، با شلیک ده‌ها موشک اراضی اشغالی از جمله تل آویو و فرودگاه بن‌گورین را هدف قرار داد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات