رونق گردشگری داراب با تخصیص ۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: بیش از ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان فارس به نگهداری و تقویت زیرساخت‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان تخصیص و در اجرای ۱۰ پروژه هزینه شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علیرضا پرویزی افزود: اعتبارات سفر نخست رییس جمهور به استان در ۲ بخش گردشگری و میراث فرهنگی داراب هزینه شده است که از این میزان ۱۸ میلیارد ریال برای ایجاد پارکینگ در ورودی چشمه خرتنگ صرف شد.

وی یادآور شد: خرتنگ جنت شهر داراب یکی از مناطق نمونه گردشگری فارس است و با توجه به گردشگرپذیر بودن این جاذبه طبیعی یک پارکینگ چهارهزار متری در ورودی آن ساخته شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: همچنین پنج میلیارد ریال نیز برای نورپردازی و فضاسازی این منطقه گردشگری داراب هزینه شد.

پرویزی افزود: سایت گردشگری آبشار فدامی داراب نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از این محل محوطه‌سازی، تجهیز و نورپردازی شد.

وی با اشاره به جاذبه‌های اکوتوریسم منحصر به فرد منطقه تنگ رغز داراب، بیان کرد: نورپردازی این منطقه گردشگرپذیر نیز با استفاده از اعتبارات تخصیص شده سفراستانی رییس جمهور به فارس در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: حفاظت و مرمت بناهای تاریخی مسجد سنگی، محوطه باستانی دارابگرد، پل‌های تاریخی آسیب دیده، چهار طاقی پوشنج و چهار طاقی قصر آیینه نیز از پروژه های میراثی فارس است که با اعتباری حدود ۵۷ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

داراب یکی از شهرستان‌های تاریخی فارس است که در جنوب شرقی این استان واقع شده و با شیراز ۲۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات