۳۵۰ هزار متر خط کشی ترافیکی با بهره از تکنولوژی روز دنیا در شیراز اجرا شد

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، نقش خطوط ترافیکی در ایمنی معابر را پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: ۳۵۰ هزار متر خط کشی ترافیکی با بهره از تکنولوژی روز دنیا در این کلانشهر اجرا شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علی‌حسین عباسی یکشنبه در این باره بیان کرد: خطوط ترافیکی نقش ارزنده ای در پیشگیری از تصادفات و ایمنی معابر دارند و سازمان عمران شهرداری در این زمینه از تکنولوژی های روز دنیا بهره می برد.

او با اشاره به جزییاتی از این طرح گفت: تا چندی پیش برای اجرای خطوط ترافیکی فقط یک نمونه رنگ سرد آکرولیکی مورد استفاده قرار می گرفت که از ماندگاری مطلوبی برخوردار نبود و پس از گذشت یک ماه از بین می رفت به همین دلیل پروژه های تحقیقاتی در دستور کار سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز قرار گرفت و کارشناسان این مرکز به جمع بندی برای استفاده از سه نوع رنگ با استفاده از دستگاه های مختلف برای ایجاد خطوط ترافیکی رسیدند.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت: نمونه اول دستگاه سرد آکرولیک است که در چهار ماهه اول امسال در حدود ۱۹۰ هزار مترطول خطوط ترافیکی با بهره گیری از آن اجرا شده است، نوع دوم دستگاه دوجزیی آکرولیک سرد است که دارای ضخامت ۲ هزار و ۸۰۰ میکرون بوده و دارای ماندگاری چهار ساله است و ۵۰ هزار مترطول از معابر اصلی کلانشهر شیراز با بهره گیری از این شیوه خط کشی شده است.

عباسی با اشاره به مدیریت هزینه ای که در این حوزه ها اعمال می شود، افزود: از آنجایی که هزینه رنگ دوجزیی بالا است، در سال جاری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نسبت به خرید یک دستگاه اسپری برای خط کشی معابر اقدام کرد که با استفاده از آن مصرف رنگ تا یک چهارم کاهش یافت و این در حالی است که از ماندگاری ۲ تا سه سال برخوردار است و با استفاده از این شیوه بیش از ۲۰۰ هزار متر طول از معابر کلانشهر شیراز خط کشی شده است.

وی ادامه داد: رنگ دوجزیی همه استاندارهای ایمنی را دارا و به عنوان رنگ سبز شناخته می شود. همچنین این رنگ پس از اجرا تاپ کوت (پوشش نانو) اجرا شده که جذب آلودگی را به حداقل رسانده با اولین باران دوباره سفید و شفاف می شود.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناوگان ماشین آلات سازمان عمران مجهز به ۲ دستگاه خط کشی محوری دوجزئی و یک دستگاه خط کشی محوری تک جزئی هافمن است که یکی از دستگاه های خط کشی دوجزئی مجهز به سیستم پاششی و دیگری دارای سیستم اسکرید می باشد.

عباسی با اشاره به این موضوع که رنگ مورد استفاده در خط کشی محوری با این دستگاه ها از با کیفیت ترین مواد اولیه تهیه می شود، اظهارکرد: مهمترین ماده اولیه در تولید رنگ های دوجزئی رزین آن است که همواره از بهترین برندها انتخاب شده و تا ۹ سال ماندگاری دارد.

وی ادامه داد: خطوط ترافیکی محورهایی از کلانشهر شیراز که در سال های اخیر انجام شده از با کیفیت ترین نمونه های کشوری بوده و مطابق با استاندارد های جهانی است.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار متر طول خطوط ترافیکی در محورهای زیر گذر شهیدان غلامی، کمربندی حد فاصل پل میلاد به سمت حسینی الهاشمی ، خیابان قدمگاه، محراب، بولوار ماذون قشقایی، خیابان ساحلی، بولوار چهل مقام و سایر معابر مهم شیراز از بهمن ماه سال گذشته تاکنون انجام شده و تلاش برای تقویت خطوط در سایر محورهای اصلی به صورت شبانه روزی تداوم دارد.

برچسب ها :
 
از   2   رای
3

عکس های خبر

نظرات