مهم‌ترین تغییر در ارزیابی علمی پذیرفته شدگان دکتری

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه حد نصاب‌های پذیرش دکتری دانشگاه تغییر نداشته است، گفت: امسال بیش از ۱۰۰۰ داوطلب دکتری بعد از طی فرایند مصاحبه علمی در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر محمود کمره‌ای ضمن بیان این مطلب به رویکرد دانشگاه تهران در پذیرش دانشجوی دکتری سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ما در این دانشگاه بر اساس آیین نامه وزارت علوم و دستورالعملی که وجود دارد اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری می کنیم که بخشی از این دستورالعمل ها به حوزه کمّی و بخشی نیز به امر کیفیت بخشی در پذیرش داوطلبان تاکید دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در عرصه کمّی داوطلبان دکتری بر اساس میزان فعالیت ها و تلاش‌های علمی خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در بخش مصاحبه داوطلبان نیز به مباحث کیفی داوطلب تاکید داریم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران به مهم‌ترین تغییر این دانشگاه در زمینه ارزیابی علمی پذیرفته شدگان دکتری برای سال جاری اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در مقایسه با سال گذشته تعداد مصاحبه کننده‌های خود را برای بررسی دقیق وضعیت پذیرفته شدگان عملی دکتری افزایش داده است و تیم های مصاحبه کننده ما از تعداد نفرات بیشتری تشکیل شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش داوطلبان دکتری در این دانشگاه را بیش از ۱۰۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این داوطلبان پس از قبولی در مصاحبه علمی، در دانشگاه تهران پذیرفته خواهند شد تغییری در حد نصاب های دانشگاه درمقایسه با سال گذشته نداشتیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان درباره وضعیت رشته‌های کم طرفدار در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور در پذیرش برای برخی رشته ها با عدم استقبال و یا کمبود داوطلب مواجه هستند و این مسال موجب می‌شود بعضا صندلی‌های دانشگاه ها خالی از دانشجو بماند، تصریح کرد: متأسفانه تعداد داوطلبان این رشته ها که اغلب علوم پایه هستند کمتر از ظرفیت های اعلامی است؛ اگر چه این وضعیت در دانشگاه های بزرگ و همچنین دانشگاه تهران وجود ندارد اما باید ما نیز در این‌زمینه احساس خطر کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات