نشان عالی برکت به مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعطا شد

به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جشنواره تلاش با برکت به منظور تحقق طرح‌های اشتغال اجتماع محور کشور برگزار و رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل ۹ بانک کشور از جمله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق به دریافت نشان عالی برکت شدند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جشنواره تلاش با برکت با حضور رئیس کل بانک مرکزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و مدیران عامل تعدادی از بانک‌ها در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.
در این مراسم دکتر «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی گفت: از فعالیت‌های مثبت و تأثیرگذار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تشکر می‌کنم. بنیاد برکت را به خوبی می‌شناسم و مشخص است که این مجموعه چه فعالیت‌هایی دارد و شاهدیم که بنیاد برکت برای هر کار خود یک برنامه مشخص دارد.
وی ادامه داد: یکی از مسائل تسهیلات خرد ضمانت‌هاست و مردم از دشواری‌های ضامن‌های متعدد ناراضی هستند. بانک مرکزی بخشنامه خود درباره تسهیلات کسب‌و‌کار‌های خرد با یک ضامن را ابلاغ کرده و از بانک‌ها می‌خواهم برای این تسهیلات بیش از یک ضامن درخواست نکنند.
همچنین در این مراسم «عارف نوروزی» سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد: از طریق تفاهم با ۹ بانک و یک صندوق قرض‌الحسنه (برکت) در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال ارائه کنیم و منابعی را نیز خود ستاد اختصاص داد.
همچنین محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال اجتماع‌محور بیش از ۳۰۰هزار طرح اقتصادی انجام شده، تصریح کرد: در تمام استان‌های کشور ۱۴هزار روستا را پوشش می‌دهیم و برنامه امسال بنیاد این است که بتوانیم ۲۰ هزار روستا را پوشش دهیم.
در پایان این مراسم از رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مدیران عامل بانک‌ها از جمله دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، تجلیل و «نشان عالی برکت» به آن‌ها اعطا شد.
گفتنی است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان یکی از پیشگامان تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد نخستین بانکی است که از سال ۱۳۹۷ در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، همکاری خود را با بنیاد برکت آغاز کرده است. این بانک در ۵ سال همکاری خود با بنیاد برکت با پرداخت حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان از حدود ۷۱ هزار طرح اشتغالزایی حمایت کرده است. طرح‌هایی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأمین مالی آن‌ها را بر عهده داشته، مجموعاً برای ۲۱۲هزار نفر ظرفیت اشتغال ایجاد کرده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات