۲۰ هکتار زمین به احداث شهرک صنایع دستی اختصاص یافت

استاندار فارس خواستار توجه ویژه در تخصیص منابع مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ به حوزه های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شد و گفت:۲۰ هکتار زمین برای احداث شهرک صنایع دستی، در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار گرفته است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با فعالان حوزه گردشگری استان، صنایع دستی را صنعتی با آثار وسیع و عمیق فرهنگی و هویتی، کم هزینه، پردرآمد و بدون ایجاد آلودگی های محیط زیستی عنوان کرد و گفت: شخصا و با تمامی وجود از میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان حمایت خواهم کرد و به هیچ وجه درگیر حاشیه‌ها نخواهم شد.

استاندار فارس با بیان اینکه هیچگونه بنای تاریخی و واجد ارزش در دولت سیزدهم تخریب نشده و نخواهد شد، بر ضرورت حمایت از فعالان حوزه گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از راههای حمایت از فعالان این حوزه تخفیف های مالیاتی است؛ با هماهنگی اداره کل امور مالیاتی استان در این زمینه اقدام شود.

وی بر لزوم توسعه و گسترش خطوط ریلی و هوایی استان فارس تاکید کرد و گفت: با همکاری بخش خصوصی امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تاسیس یک ایرلاین در لارستان باشیم. با سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به افزایش واگن و ظرفیت حمل مسافر و بار در قطار شیراز به اصفهان اقدام شود.

دکتر ایمانیه به افزایش ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها اشاره کرد و گفت: احداث هتل های جدید زمان‌بر است اما از ظرفیت منازل تاریخی میتوان در حوزه اسکان مسافرین استفاده کرد؛ البته رعایت اصول ایمنی و اخذ مجوزهای لازم شرط اجرای این کار است.

وی با اشاره به گلایه‌ یکی از فعالان حوزه گردشگری درخصوص فرآیند متفاوت در صدور مجوز مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر، گفت: فرآیند فعلی صدور مجوزها ترسیم شود و پس از احصاء موانع موجود، برای رفع آنان اقدام شود.

استاندار فارس خواستار توجه ویژه در تخصیص منابع مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ به حوزه های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شد و تصریح کرد: ۲۰ هکتار زمین برای احداث شهرک صنایع دستی، در اختیار شرکت شهرک ها قرار گرفته است؛ در طراحی و احداث آن همکاری کنید تا به عنوان الگویی برای کشور معرفی شود.


وی با اشاره بر اینکه شیراز از جانب سازمان یونسکو شهر جهانی صنایع دستی معرفی شده است، اظهار داشت: موانع و ضعف های موجود برای ارتقا و گسترش ظرفیت های صنایع دستی برطرف شود؛ از استانهای دیگر که در سایر زمینه ها صاحب تجربه هستند بازدید کنید این مُهم قطعاً برای استان مفید خواهد بود.

ایمانیه خواستار طرح مشکلات بوم گردی ها با دستگاههای اجرایی شد و به نقش کلیدی راهنمایان مسافر در جذب توریست اشاره کرد و افزود: مشکلات راهنمایان مسافر به تفکیک اعلام شود تا در حد توان و اختیارات استان نسبت به رفع آن اقدام گردد.

وی، صنعت گردشگری و صنایع دستی را برای مشاهده‌ی تاریخ، فرهنگ، اصالت و پیشینه مردمان این سرزمین ضروری خواند و بیان کرد: در هر حوزه و زمین‌های که لازم باشد شخصا ورود خواهم کرد.

ایمانیه افتتاح دفتر شیراز در مسقط عمان را سرآغازی برای توسعه فعالیت‌های برون کشوری فارس عنوان کرد و گفت: مرمت خانه های تاریخی برای استفاده در قالب زائرسرا، ایجاد ایران کوچک در شیراز با استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی سایر بخش هایی است که باید در دید فعالان حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

وی تبلیغات مبتنی بر علم را در جذب گردشگران موثر دانست و گفت: فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی در معرفی رویدادهای فارس پیشقدم شوند.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات