موتورسیکلت های برقی به کمک پاکیزگی هوای شیراز می آیند

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز گفت: بر اساس تفاهم نامه شهرداری شیراز و یک شرکت دانش بنیان تولید کننده موتورسیکلت های برقی، به شهروندان شیرازی تسهیلات خرید این وسیله نقلیه پرداخت می شود. این اقدام در راستای پاکیزگی هوای شیراز گرفته شده است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس:هادی شه دوست، دوشنبه شب در حاشیه نخستین همایش دبیران شورای ترافیک کشور در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معضلات بزرگ کلانشهرها بحث آلودگی هواست و در این راستا شهرداری شیراز مذاکراتی با چندین شرکت به ویژه شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

وی ادامه داد: یکی از این مذاکرات به انعقاد قراردادی منتهی شد که بر اساس آن امکان ارائه موتورسیکلت های برقی به شهروندان شیراز فراهم می شود.
شه دوست اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که این روزها به ویژه در هسته مرکزی شهرها شاهد آن هستیم بحث استفاده از موتورسیکلت های بنزینی است که علاوه بر ایجاد آلودگی های صوتی، موجب آلودگی هوا نیز می‌شود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز شاهد انعقاد آن بودیم سه هزار دستگاه موتورسلکیت برقی ظرف مدت سه سال به شهروندان شیراز واگذار خواهد شد.
شه دوست افزود: نحوه پرداخت تسهیلات و تعداد و میزان اقساط آن با آنچه که امروز در بازار ارائه می شود متفاوت خواهد بود اما در این تفاهم نامه امکان خرید این موتورسیکلت‌ها با ۲۰، ۳۰ و ۳۵ درصد پیش پرداخت و اقساط بلندمدت برای شهروندان دیده شده است.

شه دوست ادامه داد: اگر استقبال خوبی در این زمینه شاهد باشیم با شرکت های دیگر هم وارد مذاکره خواهیم شد و از ظرفیت سایر تولیدکنندگان داخلی هم بهره خواهیم برد.
وی اظهار کرد: انتظار می رود که شهروندان شیراز که همواره در حوزه های فرهنگی پیشگام بوده اند در استفاده از این ظرفیت به وجود آمده در کلانشهر شیراز نیز استفاده بهینه کنند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات