مطالبه‌های گردشگری فارس در سفر دوم ، گشایش‌های توسعه از دریچه گردشگری

به گفته معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس فعالان عرصه گردشگری فارس در قالب ۲ هیات اندیشه‌ورز مطالبه‌ها و نیازهای این استان برای رونق این اقتصاد را جمع‌بندی کردند تا در دومین سفر استانی رئیس جمهور برای تصویب پیشنهاد شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد فرخ‌زاده، این هیأت‌های اندیشه‌ورز با حضور متخصصان حوزه گردشگری و زیارت و صنوف گردشگری برگزار و مهمترین مطالبه‌ها و نیازهای استان فارس در این حوزه احصا شد.

وی بیان کرد: هیأت امنایی شدن مراکز فرهنگی و تاریخی پر تردد استان فارس مانند حافظیه و سعدیه یکی از مهمترین اقداماتی است که در نگهداری این مراکز تأثیر بسزایی دارد.

فرخ‌زاده گفت: پنج مکان فرهنگی و تاریخی استان فارس به این منظور شناسایی شده تا درآمدهای حاصل از بازدید از آنها به نگهداری، تعمیر و تجهیز خودشان تعلق گیرد چرا که این اماکن پرتردد بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

اقتصاد گردشگری؛ مروارید خفته در صدف فارس

تقویت خطوط هوایی فارس

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: استان فارس از ایرلاین بومی محروم است و در زمینه پروازها به شدت با کمبود روبرو است که نیازمند تقویت است.

وی اعلام کرد: سه پیشنهاد برای تقویت خطوط هوایی فارس تدوین شده تا با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد مذاکره شویم و از ظرفیت انها بهره‌مند شویم.

فرخ‌زاده اضافه کرد: تدوین بسته‌های سرمایه گذاری بی نام و تبلیغات در سایر کشورها از دیگر مطالبه‌های استان فارس برای تقویت زیرساخت‌ها و شکوفایی اقتصاد گردشگری است.

شهر سلامت شیراز جهشی در توسعه گردشگری سلامت فارس

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اختصاص اعتبار برای تکمیل شهر سلامت را از دیگر نیازمندی‌های رونق گردشگری این استان عنوان کرد و گفت: این شهر با یکهزار هکتار مساحت پاسخگوی همه نیازهای درمانی گردشگران این حوزه است.

وی افزود: در زمان حاضر برای ایجاد زیرساخت‌های این شهر با شرکت پارس گستر تفاهم نامه امضا شده و جاده‌ها و مسیر دسترسی آن در حال ایجاد است.

فرخ‌زاده یادآور شد: این شهر در شمال غرب شیراز بعد از گویم و نزدیک به آزاد راه ساخته می‌شود و از مراکز درمانی، آزمایشگاه و دیگر مراکز تشخیصی، هتل، مراکز توانبخشی و تمام امکانات مورد نیاز گردشگران سلامت از ابتدای ورود به شیراز تا درمان و خارج شدن از این شهر برخوردار است.

تقویت زیرساخت‌ها و تنوع بخشی به اماکن گردشگری فارس

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس عنوان کرد: تکمیل موزه‌های مشاهیر شیراز و موزه شهرستان‌های پاسارگاد، داراب و بوانات از پروژه‌های گردشگری و میراث فرهنگی نیمه کاره این استان است که در این سفر برای تکمیل آنها تقاضای مصوبه و اعتبار می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی صنایع دستی، ساخت اکوپارک که امروز در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته، راه‌اندازی پژوهشکده گردشگری و زیارت و ایجاد منطقه آزاد گردشگری فارس برای محور شمال غرب، سپیدان و مرودشت از دیگر پیشنهادات حوزه گردشگری در این سفر خواهد بود.

فرخ‌زاده ثبت ملی بافت تاریخی و مجموعه زندیه را از دیگر مطالبه‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: فناوری اطلاعات و هوشمند سازی اپلیکیشن‌های گردشگری، سیستم رزرواسیون اماکن فرهنگی، تاریخی و اقامتی و گردشگری مجازی از اماکن فارس از نیازهای گردشگری فارس در دنیای امروز است که باید با حمایت دولت به اداره کل میراث فرهنگی یا بخش خصوصی سپرده شود.

وی اضافه کرد: بهبود شرایط نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی سطح استان بویژه برای استفاده گردشگران خارجی از دیگر مواردی بود که فعالان گردشگری استان فارس در هیأت اندیشه‌ورز مطرح کردند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اقدام قانونی برای افزایش سقف بیمه راهنمایان تور و فعالان حوزه صنایع دستی از دیگر مطالبه‌های اهالی این حوزه در استان فارس بود که در دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم برای بررسی و تصویب پیشنهاد می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات