تاریخ افتتاح خط تولید خودروی «P۹۰»

­مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افتتاح خط تولید خودروی P۹۰ سایپا در بهمن ماه خبر داد. 

آقای محمدعلی تیموری با اعلام این خبر افزود: این خودرو بر روی بن سازه (پلتفرم) ساندرو تعبیه شده و استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کند.

وی ادامه داد: موتور این خودرو ME۱۶ است که در مگاموتور در حال راه اندازی خط تولید آن هستیم و اولین نمونه‌های آن تولید شده و بازار هدف این خودرو کشور روسیه است.

برنامه سایپا؛ تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال
تیموری گفت: برنامه امسال سایپا تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو است که ۱۰ هزار دستگاه صادرات محصول تعهد داریم و ۱۰۰ هزار خودرو نیز وارداتی و مونتاژی خواهد بود و حدود ۵۴۰ هزار دستگاه نیز تولید داخل است که در حوزه تولید داخلی تمام فرآیند‌ها در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در دنیا توسعه قطعه سازی بر توسعه خودروسازی مقدم است و تا توسعه قطعه سازی اتفاق نیفتد صنعت خودروسازی رشد نمی‌کند و با توجه به اینکه ۶ شرکت خودروساز در گروه سایپا فعال هستند، تلاش می‌کنیم که ظرفیت این سایت‌های تولیدی که سال گذشته ۲۵ درصد فعال بوده را امسال به ظرفیت ۵۰ درصد برسانیم و برای رسیدن به ۸۰ درصد ظرفیت برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: تا هفته گذشته حدود ۴۰۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و تعهدات معوق زیر هزار دستگاه است و برای تنظیم بازار تولید امسال ۹۲ هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: بازار‌های صادراتی امسال گروه سایپا کشور‌های عراق و ونزوئلا است که اولین محموله‌ها به این دو کشور ارسال شده است. هزار دستگاه خودرو به عراق به صورت CKD ارسال شده است و به ونزوئلا نیز پک اول هزار دستگاهی ارسال و پک دوم دوهزار دستگاهی در مرحله آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌های گروه سایپا در چند ماه اخیر از قرعه کشی خارج شده است گفت: هر زمان در سامانه سایپا بر اساس مجوز‌های تولید، فروش محصول اعلام شود مردم می‌توانند همه خودرو‌های ما را ثبت نام کنند.

تیموری گفت: با توجه به اینکه امسال قیمت دستمزد‌ها نزدیک به ۵۷ درصد، ترخیص قطعات و خودرو‌ها از نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی ۲۸ هزار ۵۰۰ تومانی افزایش و قیمت مواد اولیه هم رشد چشمگیری داشته، ولی نرخ محصولات هیچ گونه افزایشی نداشته و تمام خودرو‌های سایپا بر اساس قیمت گذاری سال گذشته بوده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات