جام‌جهانی:

خلاصه بازی فرانسه 2 - 0 مراکش

مطبوعات فارس: جاه طلبی های مراکش در نیمه نهایی به پایان رسید و فرانسه با شکست این تیم برای دومین دوره متوالی راهی فینال شد.

فرانسه و مراکش دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کردند که شاگردان دشان با برتری ۲-۰ در این بازی، راهی تقابل با آرژانتین در فینال این تورنمنت شدند. بازی با حملات فرانسه آغاز شد و تئو هرناندز در دقیقه ۵ از آشفتگی دفاعی مراکش نهایت استفاده را برد و دروازه بونو را باز کرد. در ادامه این مراکش بود که خودی نشان داد اما هوگو لوریس مانع از گل شدن ضربه خطرناک اوناهی شد. در دقیقه ۱۷ حمله فرانسه به ژیرو ختم شد اما ضربه محکم و پای چپ این مهاجم به تیرک دروازه مراکش برخورد کرد. ثانیه‌های پیش از سوت پایان نیمه اول و در اوج حملات فرانسه، روی یک رفت و برگشت در محوطه جریمه فرانسه توپ به یامیق رسید و این بازیکن با ضربه قیچی برگردان زیبا در آستانه به ثمر رساندن گل تساوی بود اما لوریس با واکنش زیبای خود فرانسه را برنده به رختکن برد.
نیمه دوم شرایط کاملا متفاوت شد و این شاگردان ولید رکراکی بودند که کنترل بازی را در اختیار گرفتند. آنها بارها دروازه لوریس را تهدید کردند اما کار به جایی نبردند. در این بین فرانسه هم از طرف ام باپه ضد حمله هایی را ایجاد کرد که بی فایده بودند تا اینکه در دقیقه ۷۹ تکنیک بالای مهاجم جوان خروس ها دفاع مراکش را به هم ریخت و کولو مانی به راحتی دروازه یاسین بونو را برای دومین بار باز کرد. در ادامه تلاش مراکشی ها برای گشودن دروازه لوریس بی نتیجه ماند و بازی با همین دو گل به سود فرانسه به پایان رسید. با این حساب، شاگردان دشان حریف آرژانتین در فینال جام جهانی شدند.
اطلاعات بازی فرانسه و مراکش
بستر مسابقه: نیمه نهایی جام جهانی 2022
تاریخ: چهارشنبه، 23 آذر 1401 (14 دسامبر 2022)
ساعت: 22:30 به وقت تهران
مکان: استادیوم البیت، دوحه
داور: سزار آرتورو راموس (مکزیک)
گلزن فرانسه: تئو هرناندز (۵)، کولومانی (۷۹

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات